2009-09-16

Magic i flyttartagen...

Japp, ni hörde rätt. Nu tar jag mitt pick och pack och byter till wordpress.
Jag känner att det är tid att expandera bloggen nu så det blir ”bye, bye blogger” och ”hi there! Wordpress!” ^__-

Bloggen kommer vara likadan bara det att den ligger i wordpress i stället. Och har en mycket snyggare layout! Moahahahahaha! ;D Annars fortsätter jag med samma kategorier och överliggande teman.

Ni som premenurerar på min blogg på bloglovin (och vill fortsätta med det!) måste gå in och börja prenumerara på den nya adressen i stället. Ni som prenumererar via rrs får gå in på den nya bloggen och starta en ny premuneration där.

Den nya bloggadressen kommer publiceras här på fredag. :)

Då kan ni se fram emot att läsa ett riktigt gastkramande inlägg om de så kallade ”skuggvarelserna” där…. ^.^


Nu till något annat! Jag fick denna kommentar häromdagen:

” jag och säkert väldigt många undrar hur du kan och vet allt detta :D och varifrån du läser allt och hur länge du intresserat dig av det här med magi och onaturliga saker. du kanske kan skriva ett inlägg om det? :) bara en ide liksom.”

Jag tycker att det var en bra idé! Så, here it comes!

Vad det gäller hur länge jag intresserat mig för de okända så har jag alltid gjort det mer eller mindre. (Brukade älska ett inslag de hade varje vecka på Söndagsöppet när jag var liten när de tog upp olika mysterier ^^ Oj, det var länge sen…) Man kan väl säga att mitt intresse har kulminerat de senaste åren. Mysterier, magi och oförklarliga saker är helt enkelt väldigt fascinerande och svindlande att fundera över. :-)

Vad det gäller ”hur jag kan veta allt detta” så antar jag väl att det är ett resultat av att vara en mystik-nörd. ;) Jag älskar att läsa böcker om magi, gammal folktro, symboler, mysterier, spöken, ufon, aliens, konspirationer och så vidare. Så då plockar man upp en hel del på vägen. :) *Sträcker stolt på mig* Så surfar jag mycket och hittar på det sättet nyheter inom det paranormala. :)

Ja, det var lite om mig! ^______^

Ha det så bra så ses vi på fredag!

15 kommentarer:

En blondins memoarer sa...

hej tjejen!

hur är det? det var längesen. vad kul att du ska vidga dina vyer och byta till wordpress. ska hålla utkik ;)

har en ny blogg nu.

Kram från f.d Helios

M.M sa...

Vad kul, måste in på fredag!

Caroline sa...

Hej,
vilken otroligt bra och intressant blogg du har! Tycker det är spännande att läsa om övernaturlighet(go Arkiv X;))
Har följt din blogg länge men aldrig kommenterat, fy på mig!^^'

Kommer i alla fall troget fortsätta att läsa din blogg även på Wordpress. :)

Ser fam emot att läsa om "skuggvarelserna"!
//Caroline

MissMagicGirl sa...

Hej Caroline!

Åh tack så jättemycket! Vad glad jag blev nu! ^__^

Bra att du hänger med i flytten. ^_^ Min blogg fortsätter som sagt i samma stil. Men med bättre layout. Yay! Håller på att fixa och trixa med designen just nu. Blir så nöjd så jag bara sitter och stirrar på den. *_* Ha, ha :D

Ses på wordpress! Ha en övernaturligt bra fortsatt kväll! :-)

Hej M.M
Kul att du också hänger med! Det gör mig glad att höra! Ha det så bra! ^__^ Kram!

Hej Helios! (det är okej att fortfarande kalla dig det, va? ^^)

Jag har verkligen undrat vad som hände med dig så jag blev jätteglad när jag fick din kommentar! Kommer lugnt följa dig på din nya blogg!

*Magic springer in på den nya bloggen*

n_n

Ahlberg sa...

Åh då får man ju hålla utkick så att man inte missar flytten1

Mimmi sa...

Oh ja! skulle gärna ha på mig det=)

Johanna sa...

Ja, så kul då det kommer någon som verkligen tror att den kan sjunga osv men i själva verket inte ens kan ta en ton :) Men det är kul iaf :) hoppas allt är bra och jag följer med i flytten såklart!

Ceralia sa...

Ser fram emot skuggvarelserna! Lycka till med flytten (eller vad man ska säga) ;))

Nina sa...

Då håller jag koll!

Läser här även om jag inte kommenterar speciellt mycket. Bra och intressanta saker du skriver om.

MissMagicGirl sa...

Hej Ahlberg!
Ja, du får titta in på fredag, då smäller det... ^__^

Hej Ceralia!
Ja, tack så mycket! :) Än så länge går allt bra. Kul att du ser fram emot inlägget! ^_^

Hej Nina!
Tack så jättemycket! Vad roligt att höra!
Det övernaturliga är en så spännande värld. Tröttnar aldrig på att skriva om den. :-)

Sandra sa...

Ja det var faktiskt gott och helt okej :)

Jenny sa...

Ska bli kul att följa dig! :D Om du har tid får du gärna maila länken eftersom jag just nu är lite småbusy med skrivandet... ;) Wordpress ÄR roligare i längden, fast helt på egen domän iof ;)

Elin sa...

Ja verkligen. En av årets värsta dagar haha.

åå, ny bloggplattform. tycker det skulle vara kul att byta jag med, men jag trivs rätt bra på blogg.se ;)

Söderberg sa...

Hej :)
Vad kul att du byter, får fortsätta titta in där varje dag istället :D Har oxå vart lite nyfiken på var du har hittat alltihop men fick nu en förklaring ^^ Haha.
Hoppas du får en trevlig helg, nu ska jag sova så fredag kommer snart och jag kan kolla in din nya blogg ;)

kram

MissMagicGirl sa...

Hej Jenny!
You got mail!

Hej Elin!
Ja det känns spännande att byta bloggplatform.
Känns som en nystart i livet, eller nått... n_n
Jag måste säga att wordpress är jättebra. Blogg.se har jag aldrig bloggat från. Tänkte faktiskt gå över dit först men sen upptäckte jag att man på wordpress kan tanka över alla sina blogger-inlägg till wordpress så därför blev det wordpress. ^_^

Hej Söderberg!
Tack så mycket! Roligt att du tittar in här så ofta! Du är SÅ välkommen till den nya bloggen. :)
Ha en trevlig (och magisk!) helg du med!
Kram Magic.