2009-08-29

Nessie, not dead yet!!!

Alla ni Loch Ness odjurs-fan där ute kan nu kroka upp champagnen och ta på partyhattarna! Ny bild visar att det ännu finns något oförklarligt i Loch Ness sjön! =)

Många har oroat sig för Loch Ness Monstret (även kallad Nessie) och hennes familj på sistone. Man har inte sett till henne alls. Levde hon inte längre? Ett tag försökte man i vild Nessiesaknad få det till att hon flyttat och blivit kanalodjuret. Men det underliga kanalodjuret tycks vara ett odjur för sig för nu har Nessie synts till i sina hemkvarter igen. I Loch Ness sjön! Jej!

Bilden ovan är fotad av undertecknad från google earth. Man kan tydligt se en Nessieliknande varelse på den. Så söt! *_* Slå in: 57°12`52.13”N, 4°34`14.16”W på google earth och ni kan själva se henne.

Den som upptäckte henne var Jason Cooke. Han upptäckte den mystiska varelsen när han satt och surfade på google earth. Forskaren Adrian Shine säger att han finner bilden mycket fascinerande och tycker att den borde undersökas närmare.

Åh, jag tycker att det känns så roligt att få en glimt av Loch Ness odjuret igen! Tror att det är Nessie man ser och fnyser åt de som försöker få det till en båt.
Nessie: -Vilken förolämpning! Båt kan ni vara själva!

Vad tror du? Är det Nessie?

9 kommentarer:

Mikael sa...

Men vilken rolig bild. ^^

Jenny sa...

Men... om "saken" alltid är där, på samma plats, är det antingen en DÖD Nesse :( eller inte Nessie alls. Nessie kan ju faktiskt ha gett upp livet, hon har nog levt länge nog då de första skrifterna om henne (som Irländske munken nedtecknade) är över 1000år.

Bea sa...

Det är en båt . Nessie har mycket vackrare kroppsform än sådär . Tror jag :P Är ju bara en stor klump den där liksom . Men jag hoppas att Nessie fortfarande lever .

Wysteriia sa...

Jag vill så gärna åka dit o leta efter henne, hahahaha ;D

Lenhult sa...

Jag får nog hålla med Bea om att det ser mer ut som en båt än Nessie. Formen är inte lika smidig som Nessie och tar man bort de saker som sticker ut så blir det kvar formen av en båt. Så denna gång är nog inte odjuret, men visst tror jag på Nessie

Kimmy sa...

Oooh vilken spännande blogg :D

jag hejar på Nessie! Jag tror nått finns.. eller vill tro! :)

suss sa...

Ser ut som en jättebläckfisk tycker jag.

Anonym sa...

"grejerna" som sticker ut är nog i själva fallet fartvågor som bildas när "båten" åker framåt! Jag måste säga att om man verkligen försöker så kan man nog se sjöodjur i en vattenpöl. Hahahaha!

MissMagicGirl sa...

Hej anonym!

Jo jag förstår hur du tänker... Det ser faktiskt ut lite så det måste jag erkänna. Men jag VILL att det ska vara lilla Nessie! :) Så tills jag blir totalt överbevisad så fortsätter jag TRO!

Ha det bra!