2009-06-24

Det hemsökta hotellet Santa Rita Hotel.

Santa Rita hotel är för bra för sitt eget bästa. Deras gäster lämnar inte hotellet trots att de lämnat jordelivet…

Santa Rita Hotel ligger mellan East Broadway och South Scott Avenue.
Det har varit tomt sen 2005.
Hotellets ägare Humberto Lopez tänker nu sälja sitt hotell till Tucson Electric Power vars planer är att riva ner stället. Vad ska de andliga besökarna tycka om det?

Hotelet har länge sagts vara hemsökt. Parasykologen Amy Allan sa att efter att ha tillbringat en  tid på hotellet att det beboddes av många själar. En annan som känt av spökenas närvaro är Teresa Ortiz. Hon är ledare för Lost Souls Ghost Tour som bland annat har Santa Rita som en av sina stoppunkter. Hon säger sig ha mött ett av spökena. Spöket ska heta Ferguson och roar sig med att tända och släcka ljus. Han gillar att sitta och slappa i rum 822. Teresa säger att man om natten kan se hans silhuett i fönstret… Oh, spooky! Lopez har däremot aldrig stött på några spöken och tror inte att de finns.

Många läskiga incidenter har ägt rum i och runt hotellet. Den 12 april i år hördes mystiska fotsteg. Så mystiska att man kallade på polisen som genomsökte rummen utan att hitta något. Ett läskigt skratt hördes från hotellet en natt. En reporter hörde det och blev mycket skakad. Trodde kanske att det var honom någon skrattade åt…
Det sägs också finnas ett spöke vid hotellets pool. Man ska kunna se dess fotspår runt poolen ibland.

Vad tror ni om dessa historier?

Skulle ni kunna tänka er att bo på ett hemsökt hotell?

P.S ledsen för att uppdateringen varit dålig. Har inte haft nåt nät för jag befinner mig i Lappland just nu! Jej! :-) Men nu har jag nät så, allt är lugnt igen! ^ ^ D.S

19 kommentarer:

Fotograf Annie sa...

Vad läskigt! Jag skulle inte våga bo där, men samtidigt skulle man vilja bo där för att se om det stämde...

Hotellet kan ju tjäna på sina spökhistorier, men även förlora på det ;)

Jag vet inte vad jag ska tro...

Hoppas du har det bra i Lappland. :)

Plastfarfar sa...

Tror du verkligen på allt du skriver om?

Lenhult sa...

Vet inte vad man ska tro, men om nu spöken bor där och huset rivs så bli nog andarna inte bli glada.

bo på ett hemsökt hotell, javisst, det skulle vara intressant.

Emma sa...

Sv: Eller hur?! När det är så här pass varmt så vill jag ha regn mellan varven så det ger lite syre till luften så man kan andas. Värme vill jag ju ha, men inte så här. Det går inte att leva normalt då.

tessalisa sa...

Tack så mkt! :D Fick sitta där i hundra år innan korna hade tagit sig till trädet haha.

Plastfarfar sa...

Tack för ditt svar på frågan, som du ju besvarade med en kommentar på min blogg.

Det var lite Off Topic när det gällde min blogg, så jag publicerade det inte.

Cilla sa...

skrämmande, men spännande. hittar du något du vill ha av mina fantasy bilder, så ta dem. jag hittar dem på gratissidor. det finns jättemånga fina. va fint du tecknar. kramisar

Therése sa...

yes, fixat i photoshop! ^^

kul att du tyckte om det!

som vanligt är din blogg i toppklass :)

tina sa...

sv; ja väldigt nice ^^

oj, läskigt det där.. hade nog inte vågat besöka det ;P

Trille sa...

Jag hade gärna besökt något hemsökt, men i sällskap med någon annan! inte själv!

Boken jag tipsade om hade du nog tyckt om. Den var riktigt bra och ger många tankeställare... Så läs den! :-)

lizelott sa...

sv: Tack så jätte mycket!!
Kramiz

Ida sa...

ja det borde du absolut göra! :D de är riktigt bra men jag tror att de skulle vara ännu bättre på film. ;) är som en blandning av sagan om ringen och harry potter och den skrevs däremellan också. =)
nej jag fick tyvärr aldrig svar av honom. vet inte ens om det kom fram. det skulle först fraktas till london tror jag och så skulle det sedan fraktas till usa.
tänkte försöka leta fram kopian senare. ;)

tack vad snäll du är! du har också ett väldigt fint nick! vad heter du egentligen?

läskigt om det där hotellet skulle rivas tror jag... om det verkligen spökar där så skulle nog de inte bli så glada. :S
kram

Hatchepzut sa...

Spännande! Jag skulle nog gärna vilja stanna över där för någon natt eller två, är rätt medialt intresserad så det skulle vara en upplevelse som nog passat mig bra. :D

Spännande blogg förresten.

LINDA sa...

Din blogg är så bra!!

Jag tror att det på vissa platser, som det här hotellet, finns portaler där själar kan passera in i vår dimension. Därför kommer det så otroligt många spöken just till en och samma plats. Alla förvirrade spöken dras dit och till varandra och hotellet blir som en magnet för spöken som inte hittat över till ljuset.

Det är därför medium ofta säger att de inte kan rena ett sådant ställe, som hotellet, helt och hållet. Det är för många spöken och blir bara som ett virrvarr av tusentals energier, samtidigt som det fylls på med fler. Vissa av spökena kanske har bott på hotellet när de levt, några av spökena har kanske levt i husen runt omkring hotellet, andra spöken kommer dit kanske bara därför att de dras till de andra spökena där och inte vet var de ska vara, vissa spöken kommer för de känner sig dragna till någon levande person som jobbar på hotellet eller någon av gästerna. På så vis tar det alldrig slut och det kan bli omöjligt att driva hotellet eftersom alla gäster känner av att hotellet är hemsökt och blir påverkade av spökena (som inte är lyckliga - det är därför de har fastnat). Jag har också varit på sånna platser med spöken som inte gått vidare och det jag känner då är att jag blir väldigt deprimerad. Det kan jag tänka mig att man inte vill när man är gäst på ett hotell!

Jag tycker att man borde ta dit så många medium som krävs för att hjälpa spökena över till andra sidan. Det går men det kanske tar år, jag vet inte. Spökena vill säkert inte vara fast där på hotellet för all framtid. När medium hjälpt alla över till andra sidan, kan ägarna riva hotellet om de vill. Om man river hotellet innan man hjälpt spökena kommer det nog inte bli någon skillnad.

Söderberg sa...

Jag håller med andra som skrivit, att det blir nog bara värre om man river stället.. Om det historierna är sanna förstås ^^

Hoppas du har/ har haft det trevlig uppe i Lappland! :)

sophia sa...

spooooky!
det var ett tag sen
hoppas allt är bra me dig?kram

Kattugglan sa...

Hej missmagicgirl!

hoppas du har det bra nu i sommarvärmen!

spännande med hotellet. det skulle man ju lätt vilja bo en natt på!!

du då? =)

ps. har bytt blogg nu. numera bloggar jag från "Kattugglan"

Många kramar från fd. HELiOS

Jenny sa...

Jag är alldeles för rädd av mig för att ens överväga att utmana ödet. Finns det en chans att andas, spöken, gastar el.dyl finns så håller jag mig borta. Speciellt som jag stött på spökligheter då och då. Eller vad sägs om tv apparater som går igång när ingen är hemma, och slår ifrån igen, fastän sladden är urdragen... ;)

Misslitteratur sa...

Hej!
Jag är ny i bloggvärlden med min blogg om böcker (http://misslitteratur.blogspot.com/)

Och jag trillade in på din blogg, den är superbra! Jag är inte så intresserad av det magiska och sådär, men visst är det spännande?! Vet inte om man ska tro på det eller inte men otroligt spännande är det! Jag kommer iallfall följa din blogg.

Fortsätt i samma stil!
Kramar