2009-05-19

Mystiskt spökfoto från museum.

Här kommer ett riktigt läskigt inlägg om bland annat en stol! Nej, vänta, det där lät ju inte ett dugg farligt. Hmm, gör ett nytt försök: Här kommer ett riktigt läskigt inlägg om ett spöke som sitter på en stol! Ja, sådärja. Mycket bättre. :)

På Edward Jenner museet i Berkeley, Gloucestershire togs för en tid sedan ett foto som förbryllar museumpersonalen lika mycket som fotografen själv.
På bilden (under) kan man se något som liknar en dimmig figur sittande på en stol. Fotot togs av BBC fotografen Chris Sandys som säger: Jag tror inte på spöken själv, men detta är konstigt!

Ovan kan ni se spökbilden till vänster och hur det ser ut utan spöke till höger.

Edward Jenners museum har länge rapporterats vara hemsökt. Edward Jenner var en brittisk läkare och pionjär inom vaccinering. Han levde mellan 1749-1823.
Vem vet, det kanske är han som spökar?

Museumpersonalen har alltid tagit historierna om spöken med en nypa salt men nu börjar de undra. De tycker också det är konstigt eftersom stolen spöket sitter på inte finns där i verkligheten. Men vadå, även spöken måste ju få ha det bekvämt. ^_^

Vad tror ni om bilden?

Vill ni se mer spökfoton kolla in följande inlägg:

18 kommentarer:

lizelott sa...

sv: Tack så jätte mcyket för frågorna, Svaren kommer i helgen. Så kicka in då!!
Kramiz

Ida sa...

Ja visst kan det kännas så ibland. :P
vilken läskig bild förresten. jag tror säkert att det kan spöka. ;)

Frida sa...

sv: Haha, ideér i sömnen? :) Själv drömmer jag bara allmänt sjuka saker. En gång drömde jag att det var Andra Världskriget, och jag och min kusin var judar som gömde oss i en soffa. De hittade oss inte. ;)

Men... Tror du på ALLT "övernaturligt"? Jag tror bara på spöken, knappt det. Jag anser att allt har en logisk förklaring. Förutom då spöken, men bara i vissa fall.

Annies Fotoblogg sa...

Det är säkert samm som far runt i ljuset... Jag har svårt att tro på spöken, men man vet ju aldrig ;)

johannatastic sa...

Sv: Det var det också ^^

yasmine sa...

hehe nja han vann nog bara för att alla tyckte han var så söt tror jag:), men sämre låtar har ju vunnit förr så jag ska inte klaga!

hmmm det ser ju ut som ett spöke på kortet, men samtidigt kan ju sånt säkert förklaras med solstrimmor/skuggor. fast den förklaringen är ju inte lika rolig:)!

Lesly sa...

åhh det är så spännande med spöken på kort...läskigt!.. hehhe kommer sakna din blogg när jag är borta... hoppas på flera roliga inlägg om en vecka.. och så hoppas jag på några kommentarer på nått gammalt inlägg i min blogg! Hade så bra Miss Magic girl!

Carolin sa...

Vilken härlig blogg detta är! Det är som att kliva in i en helt annan värld varje gång och jag älskar att svepas med av dina tankar!

Skulle du förresten kunna hjälpa mig med ett litet expriment. Vårat företag håller på och klättrar på Google när man söker efter mediebyrå, som är vår bransch. Målet är att ta förstaplatsen snart, nu har vi nummer 2. Kan du vara jättegullig och länka till våran hemsida http://www.mediebyra.no med "Mediebyrået NettInvest" klickbart? Då gör du gör oss en jättetjänst!

Önskar dig en riktigt fin röd dag!

Kram!

LINDA sa...

Jag har själv sett spöken som ser ungefär ut så. Eftersom jag såg det i mörkret och tydligt, och inte trodde på spöken på den tiden, trodde jag att det var en riktig människa som tagit sig in. Det går säkert att fånga på foton på det där sättet. Det är inte alls omöjligt, när ett spöke väl visar sig av hela sin kraft.

Trille sa...

Ja, åska är häftigt! Men väldigt skrämmande. Man har ingen kontroll alls, när som helst kan blixten slå ner och det finns ingenting att göra för att förhindra det. Fascinerande. Men läskigt!!

Det där fotot är otroligt mystiskt. Undrar hur mycket man hade fått med på kameran om man fotograferat allting. Jag menar, om spöken syns på foton... Hm. kanske borde gå och fotografera lägenheten lite... :)

Jennifer på Fashioncut sa...

Bilder kan ju lätt manipuleras men det där såg riktigt creepy ut!

SV: tackar :)

Therése sa...

Usch. Jag är himla facinerad av spöken men fy vad de skrämmer mig! För mig är sannolikheten att bilden är fejk lika stor som att den är äkta..

Lust att kolla in min design till Your Moda? Du får mycket gärna säga vad du tycker^^

Johanna_svene@hotmail.com sa...

Sv. Tackar tackar, ja riktigt skönt nu då det börjar bli varmt och så! Hoppas alt är bra med dig
-.-

Elin sa...

ja, verkligen :

Man vet inte vad man ska tro...

Rozie sa...

Spännande inlägg som vanligt! Visst ser man ibland bilder som inte går att "bortförklara"...

Kramiz! / Rozie

Jah Hollis sa...

Som någon sade: Jag tror inte på spöken, men jag har en väldig respekt för dom. :-)

Para sa...

Tror ni inte på spöken så läs min blogg...om ni vågar...en helt otrolig story,men tyvärr helt sann

Lenhult sa...

lite kuslig läsning, kanske spökar det på museet. Men bilden...ja man vet ju inte, visst ser det ut som en person, men är det inte ganska lätt fixa sånt i något redigerings-program, typ photoshop?