2009-05-05

Kanalodjuret eller the channel creature.

I Engelska kanalen utanför Dovers kust har ett underligt havsväsen setts till.
Åh, en ny mystisk varelse! Underbart tycker Magic!

Den 20 April var Thierry och Sophie ute och filmade båtarna och havet i Boulogne Harbour. När Thierry höll på att filma som bäst såg han något oväntat på linsen. En stor skepnad borta vid horisonten. Thierry zoomade in på den och såg hur den underliga formen snabbt rörde sig förbi och försvann.

Han anmälde händelsen till AMR eller, som deras vänner kallar dem: ”Association of Martitime Reserch”. De har på senaste tiden fått in en massa rapporter från olika områden om mystiska sjöväsen. Beskrivningarna är väldigt lika sinsemellan. De verkar verkligen som att någon lurar där nere i djupen…

Här är en bild:

AMR utlovar en belöning till den som kan ge ett konkret bevis för varelsen. Jag vet inte exakt vad belöningen är så jag vet inte än om det är värt att göra ett besök till kanalen…

Vissa hävdar att det är Loch Ness odjuret som har flyttat ut till havet. Eftersom vittnesmål om Loch Ness odjuret har minskat den senaste tiden har många börjat undra om vår kära Nessie har gått bort. Därför är det hoppfullt att höra att hon kanske bara har flyttat. Vissa tror att Nessie en gång gömdes i Loch Ness sjön av utomjordingar och att de nu har flyttat henne på grund av alla som sökt efter henne i Loch Ness.

Vad tror ni om kanalodjuret?

Världens vatten är ju ännu rätt outforskade så man vet ju aldrig… ^__^

Jag vill avsluta med en länk till en sida där man kan se alla avsnitt av Fate/Stay Night online! En av mina favorit anime serier någonsin! Önskar att den var längre än 26 avsnitt…
Den handlar om Shiro som dras in i ett krig mellan magiker om den heliga gralen.
Den är så spännande hela tiden och har jättebra karaktärer och en massa magiska svärdfäkningsstrider. (He, he har en svaghet för animer som innehåller svärdsfäktning av någon anledning. Det är bara så coolt!)

Ja, den rekommenderar jag varmt!

Ha en bra dag allihop önskar Magic.

16 kommentarer:

Miranda sa...

Oh, spännande! En vän till mig höll ett litet föredrag om loch ness i skolan. Ojoj vad spännande det är!! =D

Sv: Åh visst är dom. Man vill ha... =)

Ahlberg sa...

Åh intressant teori om att det kan vara lilla nessi som flyttat !

Sv: tack !

paulina sa...

tack! :D jag hoppas de blir bra! :D

Elin sa...

Man får hoppas att lilla(emh, stora) Nessie har flyttat och inte dött. Det vore ju sorligt. Men jag älskar teorin om att Nessie är en elefant som skämtar med oss! Tänk om det är så och alla som trodde på Nessie fick veta det. Haha, vad pinsamt.

Anni sa...

Intressant, svårt att veta vad man ska tro men jag tror inte riktigt på att det är nåt odjur utan ett djur man känner till.

Helios sa...

glamour i vardagen borde alla ha! =) =)

åh vad spännande med det nya sjöodjuret! hoppas vi en dag får ett konkret bevis! forskare, sätt fart nu! =)

MÅSTE bara se den där animeserien! tack för tipset!

Jennifer på Fashioncut sa...

Men hur ska Loch ness odjuret ha kunnat flytta på sig då? :) Massor att tänka på det där!
SV: Tackar :)

Eva sa...

Ja haven upptar ju så stor del av jordens yta - och så mycket är outforskat. Så jag är inte alls främmande för att det skulle finnas någon form av "sjöodjur" :-)

tina sa...

sv; Tack :)

Intressant, hade vart coolt om det fanns :)

MissMagicGirl sa...

Hej Elin!
Tack för alla kommentarer! Ha, ha ja jag gillar också den busiga elefantteorin. ^__^
Roligt att få höra om din klardröm också! Har också upplevt den där känslan av att se det jag drömmer som en film. Det är häftigt. Har ofta drömmar där jag vet att jag drömmer fast jag brukar vakna rätt snabbt efter att jag fattat det. :) Men din klardröm verkar ju ha varit lång och bra!
Jag kände ungefär som du efter att jag läst om nära döden upplevelser. En kort tid efter att jag skrivit det inlägget så gick jag på ett föredrag om utanför-kroppen-upplevelser. Där fick vi under en meditation försöka flyta ut ur kroppen. Lyckades inte dock, tror jag blev för nervös "_"
Det är ju något många gjort men det känns inte lika brutalt som en nära döden upplevelse.
Borde skriva ett inlägg om utanför-kroppen-upplevelser... (Hmm idé! ^__^)
Hur som helst, tack för att du gillar min blogg!

...och Jennifer på Fashioncut på frågan om hur Nessie kan ha förflyttat sig: Mitt antagande är att hon fick hjälp av utomjordingar! ^__^

Tjelsi sa...

jag älskar det övernaturliga, men det tråkiga är att i dagens samhälle: där varenda kotte har en avancerad digitalkamera, så finns det endast jättesuddiga bilder på odjur o liknande :( suspekt...

LINDA sa...

Forskarna säger ju att bara 10% av havet är utforskat, vilket betyder att det faktiskt kan finnas exakt vad som helst där nere i djupen. Jag tror att det säkert finns någon typ av "loch ness-odjur", kanske är det en enormt stor, tjock ormliknande varelse som är vegitarian? Det är ju fullt möjligt. Tidigare fanns bara gigantiska monsterbläckfiskar i sagoböcker - tills en riktig enormt stor monster-bläckfisk råkade flyta upp död på en strand och visades på nyheterna!

lotta sa...

Hej hej ett tag sedan jag var inne, mycket att läsa och ta in. Lika spännande som vanligt. Hoppas allt är bra med dig. Nu slutar skolan snart. Har du sommar jobb? Kram kram Lotta

Helios sa...

fascinerande att läsa om det du skrev, det du upplevde när du var 4 år..att du kunde beskriva kvarnar..coolt! man kanske fortfarande har lite minnesluckor kvar från sitt förra liv..de första åren man lever. sen suddas de ut ju äldre man blir.. :)

har du några figurer från Final Fantasy-filmerna? =)

Ida sa...

Oj vad häftigt! Jag tror att det finns mycket som vi inte har utforskat än ... ;)

veronica sa...

det är det som är så fascinerande och skrämmande med vatten. Man har ju hittat stora, fula, läskiga "monsteraktiga" arter och fiskar längst ner i djupen. Man vet aldrig vad som gömmer sig ;)