2009-04-04

Träd och tips…

Har just kommit hem från en kurs jag går i alkemi. Mycket intressant kurs där jag lär mig mycket fakta som jag har användning av i min roman. ^__^

Orkar verkligen inte skriva något inlägg ikväll. Trött -_- , men glad ^__^!
Som tur är kan ni ändå läsa ett intressant inlägg av mig eftersom jag gästbloggar idag hos Lesly! Tryck HÄR och läs mitt inlägg om träds symbolik och betydelse i mytologi.

Jag tänker också passa på att ge två bra anime-serie tips för den som har tråkigt, eller vill ha roligare!

Den första heter Night Wizard och handlar om Renji Hiiragi (som jag är totalt kär i b.t.w) han tillhör en grupp kallad Night Wizards vars uppdrag är att skydda världen från mörka makter. Han får i uppdrag att skydda en flicka vid namn Elis Shiho. Hon har en speciell gåva som gör att hon kan hitta några magiska juveler som förhoppningsvis kan rädda världen.
Det jag gillar med serien, utom Renji såklart, är att den är väldigt oförutsägbar. Först när jag började se så trodde jag att jag räknat ut hela ploten men det i de sista avsnitten vänds allt upp och ner och man blir helt överraskad.
Den har mycket magi och action. Men även mycket humor. Väldigt bra!
Se hela serien HÄR! Den är 13 avsnitt.

Sen vill jag tipsa alla som inte redan sett Hellsing att se den!
Grymt cool och spännande anime om vampyrer! Dessutom har den, enligt mig den absolut bästa inledningslåten någonsin. Fast är du känslig för blod är det inget för dig.
Om du vill se den tryck HÄR. Den är också bara 13 avsnitt.

Ha det så bra allesammans!

Magiska hälsningar från Miss Magic som mystiskt försvinner i ett rosa fluffigt moln...

8 kommentarer:

FRÖKEN GRÖN sa...

Håller med om att Hellsing är riktigt bra!

» Sofia Werlin sa...

Den är jättegod :)

paulina sa...

ja drömmar kan verkligen vara riktigt jobbiga ibland och sitta i resten av dagen! :D

Magica sa...

Hej du! Alltså, som alltid, gillar dina inlägg. Lova att skriva mer om alkemi. Har läst boken Equinox, därav att jag fått upp intresset för det. Ha det gott!

yasmine sa...

Ja, våren är absolut bästa årstiden, men idag var det tyvärr lite tråkigare väder:(.
Din bok verkar intressant förresten, du får ju publicera ett uttrag ur den på din blogg snart tycker jag:)

Trille sa...

Har länge funderat på att tatuera in ett trädmellan armvecket och höftbenet. De är så vackra, och står för så mycket. Läste ditt intressanta inlägg på den andra bloggen! Vad nyfiken jag blir på din bok!!

Lesly sa...

Ja tack =) Jag blev nöjd =)
Kanske kollar jag på dem serierna. Jag gillar också anime. Har min perioder då jag kollar flera timmar i streck och ibland inget på flera veckor =)
KRAM <3

Cyndix sa...

För trött för att orka fördjupa mig nåt vidare här idag... vad mysigt det lät med ett rosa fluffmoln (!!) och vad kul att gå en rolig kurs :) Inte för att alkemi sa mig så mycket, tur att google finns :) Ha en bra kväll!