2009-03-05

Nya bevis för Yeti?

Programledaren för ”Liv på jorden”, David Attenborough säger att snömannen eller yeti måste vara en verklig varelse.
Han säger att fotspår har hittats på cirka 6000 meter höjd. Igen skulle göra en sån bluff.
Jag håller med, jag har aldrig tvivlat på vår fluffiga, vita väns existens.
(eh, eller hur han nu ser ut..)

Tror ni på yeti?

Vill också berätta att jag och en kompis gick till spökparken och letade efter spöken. Vi hörde ett mystiskt bankande men det visade sig vara jag.
Sen såg vi mystisk skrift i snön. Men det visade sig också vara jag.
Ehe, vad kan jag säga, ville få igång mystiken. ^__¨
Hur som helst så måste jag tyvärr meddela att vi verken hittade spöken eller någon av de omtalade skatterna som sägs finnas nergrävda där. Nästa gång kanske…

Ska dela med mig av lite fanart jag gjort.
Bilden under är av Saber och Shiro från animen: Fate/Stay Night.
En grymt bra anime om än lite väl otäck ibland.
Shiro och Saber är mitt favoritpar där. :-)

Nästa bild vet jag inte om den kan räknas som fanart eller inte.
Det ska i alla fall föreställa mig som pokémontränare. :D
Var bara tvungen att rita in mig i pokémonvärlden! ;-)

Slutligen så vill jag ge er alla ett fantastiskt film-tips!
Filmen heter: ”The Girl who leapt through time”.
Jag såg den två gånger på raken igår och det är den mest fantastiska film jag sett.
Det är en anime och den handlar om Makoto som efter en olycka i skolans kemisal får gåvan att kasta sig bakåt i tiden. Ungefär som det jag skrev om i mitt inlägg: Att halka tillbaka i tiden.
Hela filmen finns på youtube. Om ni trycker här så kommer ni till första delen.
Dom andra delarna ligger i sidomenyn på liknande videor.

Jag önskar er alla en dag fylld av magi och äventyr!

18 kommentarer:

Mimmi sa...

Tack, det ska jag ha:D

Eva sa...

Jättespännande det där med yetin. Läste om det redan på 70-talet. Så många säger ju att de sett varelsen, så varför inte. Man har ofta upptäckt märkliga djur som man trott varit utdöda för länge sedan. Varför skulle det då inte kunna finnas en ovanlig människoapa där? Så: I belive! :-)

PS: Åter igen - jag gillar din blogg skarpt! :-)

Viktoriae sa...

Hihi, jag gillar dina försök till att göra det mer mystiskt i spökparken..;)

Ha en trevlig torsdag!

sophia sa...

om yetin (eller yettisarna) var så söta som lilla varelsen på första bilden vill jag ha en egen!! :)

Elin sa...

Dett hoppas jag med! Tyvärr har det inteförändrrats något sedan i tisdags, dessutom slog jag i armen idag smart som jag är.

Om yeti ser ut som på första bilden har jag inget emot att den existerar. Men riktigt så ser han nog inte ut (om han finns) Det vore coolt, men också rätt läskigt för att vara ärlig...

Ahlberg sa...

Sv: Tackar ! :)

Miranda sa...

Åh, vad fint du ritar! :)

Sv: Ja, eller hur, så fina grejor! :)

Lesly sa...

Åh vad kul viste inte att du också gillade Anime. Jag ritar också fast det va ett tag sedan :P
Nu ska jag se på filmen du länkade. Thanx !

Kram

suss sa...

Detsamma:)

Jessica sa...

Hej!

Jag är mitt uppe i min boks slutskede och tillbringar större delen av dagen med att skriva.:) Just nu ialla fall, eftersom jag blivit sjuk. Måste nämligen lämna ifrån mig den snart.
Jag skriver ingenting i min blogg just nu, eftersom jag är väldigt inne i mitt skrivande och känner att jag vill avsluta boken innan jag bloggar igen. Har inte slutat blogga utan tar bara en paus. :) Återkommer i bloggen när projektet lämnats in, dvs om runt en månad. Det ska bli så spännande att få ut den och självklart så kommer jag tala om när den kommer ut! ^___^ Föresten, bra inlägg du skrivit! Har inte haft tid till att läsa bloggar, så läste igenom igår och det är verkligen spännande att läsa! :) Hur går det med din bok? Kommit långt? :)
Kram Jessica

Jennifer på Fashioncut sa...

Ska spara sidan med youtubelänken och kolla på den så fort jag kan :)
Sv: Tackar :)

Vida sa...

Vilka fina bilder du ritat :)

Kramar från Liv

Lotta sa...

Synd att ni varken såg spöken eller hittade nån skatt.
Kram

Marie sa...

Tycker mycket om din blogg!Lägger till dig=) Kolla gärna in hos mig och se om du gillar=)
Ha en trevlig helg

Johanna sa...

Hoppas du får en bra helg :) Ha det gott!

Magica sa...

Hallå där! Kul att läsa som alltid och spännande så klart. Gillade det där med alla svenska spöken. Det finns en hel del slott där det sägs att det ska spöka. De tar till och med emot gäster som får sova över där om de klarar det...hu hu det du! Tror att det låg i skåne nånstans. Antar att du kanske kollar på "det okända" och "hemsökta hus" ibland eller? Gillar din teckning av dig som Pokémontränare, snyggt!!!

Mirry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lenhult sa...

Ja den mystiska snömannen/yetin har förundrat oss människor länge, kanske är den något okänt ap-djur. Men självklart finns ju chansen att det skulle kunna vara en bluff. Ett av de av de mest kända foton på loch ness odjuret var ju bluff...så vem vet, kanske är detta nya fotot en bluff..eller inte