2009-03-27

Släppta ufo rapporter.

Ni kanske har hört att brittiska försvarsdepartementet har släppt förut hemligstämplade ufo-dokument? Det har dom i alla fall. Så nu är det ingen hemlighet längre att världen infiltreras av människoliknande bananer!
-Va? Människoliknande Bananer?!
Ja, tro det eller ej, men enligt en av de nu offentliggjorda rapporterna sågs ett bananliknande ufo med mänskliga armar och ben i London 1989.

Bild:

Detta är bara en historia från de över tusen sidor långa ufo-dokument som nu finns tillgängliga för alla på: http://ufos.nationalarchives.gov.uk/
Jag har läst igenom dom ungefär halvvägs…
Jag har även laddat ner dom eftersom jag samlar på alla hemligstämplade papper, eller före detta hemliga, som jag kan hitta på nätet.
Det finns verkligen en hel del intressanta historier och jag tycker att mängden av rapporter är ett bra bevis på att det finns mycket vi inte känner till.

Rapporterna är i form av frågeformulär där vittnet fått svara på när, var och hur ufot sågs. Bland dokumenten finns även en hel del skisser som vittnen har gjort av det de sett.
Förutom rapporterna finns lite brev och tidningsartiklar.



Enligt försvarsdepartementet har de tagit vara på alla uforapporter på grund av oro för fientliga flygplan. Så fort de varit säkra på att det inte var något sånt i görningen har de förlorat sitt intresse. Ja, så länge bananerna och andra ufon inte är fientligt inställda så är de totalt ointressanta, eh INTE! I alla fall skulle inte jag reagera så. Det är ju fortfarande massor av oförklarliga fenomen!


En annan intressant historia är från november 1989 när en kvinna träffade en man som sa sig vara en utomjording. Han var ljushårig och talade med skandinavisk accent. Han berättade för henne att utomjordingar fanns på jorden och att de är de som gör mönster på sädesfält. Han sa att de egentligen inte fick prata med människor men att han tyckte det var viktigt att våra folk kunde bli vänner. Kvinnan blev ändå rädd och sprang fort därifrån och då såg hon ett ufo som lyfte upp i luften och försvann.

Ett annat fall som noga utreds var när ett diamant-format ufo kunde ses flygande bredvid ett RAF plan.

1992 berättade två trafik kontrollanter på Heathrow flygplats att ett ufo format som en upp och nervänd boomerang hade svävat i luften.
(Hmm boomerangformat, ufon verkar ha alla möjliga kul former. Om jag skulle ha ett väljer jag nog ändå det diamantformade. Det låter flottare…)

Om ni går in på nationalarkivet hittar ni såklart ännu fler spännande vittnesmål.

Vad tror ni om dessa ufo dokument? Är verkligen all regeringens vetskap om ufon ute nu? Eller är det bara det de vill att vi ska tro?
Kan man lita på dessa vittnesmål?

Vad tycker du?

(Bilden ovan är inte från någon uforapport, har den på väggen och tyckte den passade bra i sammanhanget. ^__^)

18 kommentarer:

FRÖKEN GRÖN sa...

Jag tror att de behåller det smaskigaste för sig själva.

Allt om bananer och påstådda möten med utomjordingar och liknande har de nog gjort offentligt för att tillmötesgå folket.

Thai Nguyen sa...

Nja, det här med uforapporter har aldrig tilltalat mig om jag ska vara ärligt. Finns ingenting än sålänge som är slående eller ens övertygande för mig i rapporterna. Men människoliknande bananer var något nytt, haha. :P

Pumita sa...

Det kanske var Trazan och Banarne på en weekendresa. ;) Nej, men jag är alldeles för praktiskt lagd person för att tro på sånt här. Intressant att det engagerar så många. Det har jag full respekt för. Var och en blir salig på sin "tro".

Anni sa...

Ibland så vet man inte vad man ska tro på. Vissa saker låter löjliga men det finns ju alltid vittnen och då vet man inte om de räknas som bevis.

ღ Sofia Werlin sa...

ja det var lite obehagligt faktiskt!!
inte för att det är något fel med uteliggare men när det är höga på något och samtidigt fulla så känner man sig obekväm

S A N D Y S P L A C E sa...

Tack snälla :)

Jennifer på Fashioncut sa...

Vad snygg den sista bilden var!
Jag tror nog att de släpper ut rapporter som verkar falska eller bara påhittade så att vi inte ska misstänka något? :)
SV: Jag vet! jag är kär i alla töjorna :)

photoimagine sa...

Detta är bara början...

Trevlig lördag!
/ Imagine

paulina sa...

ja skor kan man aldrig få för många av! :D

LINDA sa...

Det finns säkert UFOn eftersom så många människor känner på sig att det finns. Det är en kollektiv fråga i princip alla människors medvetande... Tilloch med barn som aldrig har hört talas om utomjordingar, tänker någon gång på om utomjordningar existerar eller inte... Alla människor "vet" instingtivt hur ett UFO ser ut, till och med barn som målar teckningar på dagis, trots att de flesta av oss aldrig har sett något UFO i verkligheten. Det är som att budskapet sprids telepatiskt.

Malla sa...

Hmm, jag tror det är lite bluff och båg en man vet ju aldrig!

Viktoriae sa...

Sv: Tack för din kommentar, det blir nog designförändring faktiskt.. det är ju så kul ;)

Hmm.. Ufon, ja det är ett intressant ämne och så länge de inte är illasinnade så..Vi lär ju inte vara ensamma här i världen!

Ahlberg sa...

Tror inte de har släppt allt de har hemligstämplat. Och vissa grejer är nog rent påhitt, faktiskt.

Sv: Tackar ! Hoppas din helg var bra

Malin sa...

SV: Roligt att höra att du gillar dem :)

Sminkan sa...

Måste bara säga att du har fantastiska bilder i bloggen! Och var kommer alla ilderna i marginalen från? De är helt underbara!

SysterLilli sa...

Ja, inte tror jag att vi på Tellus är de enda varelserna här i världen. Att rapporterna släpptes var kanske för att dölja någon mycket större hemlighet än bananliknande UFOn?

MissMagicGirl sa...

Tack så mycket Sminkan!
Kunde inte se nån länk till din blogg så jag svarar här istället.
Bilderna är från lite olika ställen. Vissa har jag hittat själv och andra har jag fått från vänner. Ett bra bildtips är i alla fall: www.deviantart.com
^__^

bloggspejaren sa...

Bloggspejaren har skrivit om detta inlägget! Bloggspejaren snokar runt i andras bloggar och rapporterar intressanta saker!