2009-02-07

Spökfoto!!!

Underliga saker fortsätter att hända min familj. Jag tyckte att mina bigfoot-spår var spännande. Men i förrgår var min mamma med om något som får mina spår att blekna.

Hon var i ett museum där dom ställer ut gamla vagnar som tillhört kungar och andra högt uppsatta personer.
Hon fotade lite och när hon kom hem för att titta på bilderna upptäckte hon att hon fångat något mer än en tom vagn… Nämligen en upptagen vagn!!!

Ni kan själva se den mystiska passageraren på bilderna under:

Närbild:

Hon vet ju att det bara var hon där och det fanns inget i rummet som kan ha speglats i rutan. Ändå så ser man tydligt någon som sitter där inne.
Det här fotot ger mig rysningar på alvar.
Jag tycker den är mycket värre än fotot av bruna damen på Raynham Hall.
Rys °__°

För att lätta upp den kusliga stämningen så bjuder jag på lite bilder av en klädkollektion jag gjort.
Enjoy! ^__^


Hoppas alla har en bra helg. I dag var jag och en kompis och testade peruker på Buttricks. Det var jätteroligt att se sig själv i olika fantastiska hår. ^__^
Även om vissa peruker var mer hårresande…. =)

Nästa gång ska jag berätta om ett alternativt transportmedel: Flygande matta!

Kram Miss Magic.

27 kommentarer:

SysterLilli sa...

Wopsi, riktigt läskigt det där med passageraren... vem kan det vara?

Så duktig du är på att teckna och designa. Läckra kreationer. Den sista röda lite längre klänningen är ju skitsnygg! :)

A sa...

Tack så mycket :) Måste bara säga att du verkligen har talang, vad duktig du är :) kram

photoimagine sa...

Trevlig och spännande sida må jag säga.
Lite lustigt är det faktiskt att i mitt senaste inlägg idag visar jag några bilder på Victoria, kronprinsessan.
Hon sitter just i en sån där vagn
som på din bild...
Hittade hit från Madonnans blogg.

/ Imagine

Artlover sa...

Hm, jag är väldigt misstänksam mot den där spökbilden. Ett foto säger inte alltid sanningen.
Tack för din kommentar. Det är kul att du kommer på besök ibland.
Ja, objektivet kommer käka upp min ekonomi. Men kul ska det bli plåta med ett macro:-)
Hade

Anni sa...

Bilderna var verkligen läskiga..

Vida sa...

Holy cow! Det var det värsta... Verkligen häftig bild och fina kreationer du gjort.

Ha en mysig helg.

Vida

yasmine sa...

Svea hälsar och tackar så mycket:). Du är verkligen duktig förresten, väldigt originella kläder, snyggt!

Anonym sa...

jag kollade på bilden, men närbilden gav mig kalla kårar längs hela ryggraden. Otroligt att din mor har fått med sånt här på bild. Jag har aldrig lyckats med det ännu.

Keep up with the good work! Din blogg är verkligen intressant!

MissMagicGirl sa...

Tack så mycket anonym!
Roligt att du tycker det! :-)
Ja, bilden är riktigt otäck. Borde egentligen försöka ta reda på lite mer om vagnen. Om någon särskild person har använt den eller så.
Försöka räkna ut vad som spökar.

Madonnan sa...

Oj, oj, vad spännande! Inte är det en skugga inte, helt omöjligt.

Jag blir mer och mer övertygad om att det finns så mycket mer...

Ser att Imagine har hittat hit. Roligt.

Kram på dig!

Johanna sa...

Sv: Ja det är jätte härligt =), men nu börjar det bli för mycket :s är nog snart upp till midjan.. Måste ut och skotta hela tiden och nu inatt kommer det ännu ett oväder :S Nu får fan grannen skotta imorgon bara för det haha.. Haft en bra lördag?

Soffiloffan sa...

En aning scary med den där bilden ! du kan inte ta reda på vem som kan ha tänkt äga den eller något ? kan ju vara nån sån själv som "stannat kvar" kanske ?

jag har kommit på en sak som kunde vara intressant om du tog upp : drömmar. Jag drömmer varje natt, ioch minns i stort sett varje detalj. Kan vakna upp med blåmörken på kropppen efter att ha drömt om trafikolyckor o dyl. Eller prata med mig själv i drömmarna om att jag måste berätta den ´för någon när jag vaknat.. Helt enkelt : medvetna drömmar.. ? Hade vart kul o läsa, tror säkert att det är fer än jag som vart med iom det iaf ^^
och än en gång : jag ÄLSKAR din blogg :)

Eva sa...

Vilken jättebra blogg du har! Hit kommer jag gärna igen. Och du får gärna kika in på min blogg som jag precis håller på och bygger upp ;-)

Mina-Marre & Vovven sa...

Häftig bild, tänk vad kul att få va fotograf till en sån bild, hur ofta får man en sån chans egentligen?

Tack för en intressant blogg...

Pillan sa...

Ser mer ut som att det skulle vara en målad bild inne i vagnen eler en dålig / trasig skylt docka .
Ande eller spöke ...Nääää, det tror jag ärligt inte .
För det första krävs det otroligt mycket för att dom ska exponera sig så , andar ses oftast inte på det viset,och hela bilen innuti vagnen ser konst gjord ut .
Påminner om en bild jag har hängandes på väggen här .
Tveksam till tusen .

sofie sa...

Hm, läskig bild. hade väl vart intressant att få veta mer. Följa varandras bloggar? :)

Anonym sa...

Jag håller med Pillan. Det kan vara något helt annat ju.

sophia sa...

nej men guuuud va läskigt!!!
förresten, lagt upp en (dålig) bild på mina förlängda naglar... va tycker du?

Ida sa...

Hej!
Oj vilken läskig bild!! Är det verkligen hon som har tagit den? :O

Det var förresten en fin klädkollektion du lagt upp. ;) Gillar du att designa kläder?

Ahlberg sa...

Ojoj, spökfoton är alltid intressanta ;)

Sv: Tackar ! Och hoppas din helg har varit bra.

Soffiloffan sa...

Sv : fullständigt älskar den ! jag är så fascinerad utav övernaturliga saker ^^. Jaså, är du en av dessa som läser min allt¨så, om det..öhum.. spännande livet jag har och mina konstiga tankar :P.
Ja, jagtror också att drömmar kan berätta en hel del.. Att det är det undermedvetna som kan visa sig ibland. Då får jag hålla koll alltså, inte för att jag inte gör det redan eller nåt ;).
Haha, ja jag lyckades lösa det för ett tag sen :P.

Du får ha en tevlig kväll du med !

Kram :)

Sandra sa...

svar: ja jag diggar kjolen skarpt :) coola mönster o färger ihop!

vilka coola outfits du har gjort =) jag diggar sån stil :)snyggt ritat också!

usch vad läskigt med det där fotot din mamma hade tagit. jag tror inte på sådana foton som syns i media o dyl. för med dagens teknik kan man göra så mycket. men när det är privata foton eller upplevelser är det en annan sak..

LINDA sa...

WOW vad fräckt! Man kan ju inte åka i en vagn som som står stilla innomhus, det borde väl den där kvinnan förstå. ;) Förstår inte sånna spöken att inte vagnen åker någonstans?

Skitsnygga målningar!

sophia sa...

tack :)
jag måste fråga, har undrat ett tag nu, var får du tag på alla dessa underbara, surrealistiska, ibland läskiga bilder?

Lotta sa...

Vad snyggt du ritar
Kram

CC sa...

Ser mycket märkligt ut!!! Försök forska lite bakgrundshistoria om vagnen!!

o vad duktig du har blivit på kläddesign :))

smajlis sa...

Hej!

Hittade hit genom bloggkoll :) Rolig och spännande blogg måste jag säga! MÅnga intressanta saker att läsa!

Själv tror jag på "övernaturliga" saker, men jag har och visar en stor respekt för andra sidan.

Den här bilden säger ju ganska mkt! Roligt att det är din mamma som har fotat :) Jag är med i en meditationsgrupp och vi håller till i en gammal lokal i ett gammalt område i närheten av en kyrka. Det händer mkt spännande och vi alla känner ibland närvaro från andra sidan. En av oss fotade runt i lokalen och vi alla såg en tydlig bild av någon som höll ett barn. Barnets ansikte är väldigt väldigt tydligt och det avspeglar sig i ett fönster. Häftigt tycker jag!

Roligt att ha hittat din blogg! jag kommer att återkomma!

//Alexandra