2009-02-13

Mystisk figur på hundraårigt foto.

Tvillingarna Phil och Mick Cahalane är ägare till ett av de mest förbryllande fotografierna någonsin.
Fotot föreställer deras gammelfarfar. När han var i Skottland och fiskade råkade han ut för en fruktansvärd storm. Han trodde att han skulle dö och började be. Han klarade sig och fick med sig en massa fisk hem.
Fotot föreställer honom med all fisk. Men även något som inte är en fisk.

Ni kan ju se själva ovan.
Vad det är vet ingen i familjen men de tror att det är St Teresa av Avila.
Hon var en spansk karmelitnunna och mystiker. Hon vördas som helgon inom Romersk-katolska kyrkan.
Fotot har gått i arv och används som en lyckoamulett.

Vad tror ni?

Jag vet inte, but there is something fishy about this!

Jag vill också passa på att ge ett tips till er som känner för att se en anime med fantasytema. Den heter Shining Tears X Wind och är 13 avsnitt lång.
Den är spännande och med mycket magisk känsla. Om ni trycker här så kommer ni till en sida där ni kan se alla online.

Kram Magic.

5 kommentarer:

Helios sa...

vilken skumt foto! :S

Åååå!!!! TACK för animefilmtipset!!! dessa ska jag se!! :):) ÄLSKAR såna filmer :)

Grattis på alla hjärtans dag!

hoppas du får en riktigt fin dag idag :)

:* Hjärtliga kramar :)

Eva sa...

Skum bild! Måste säga att jag är väldigt skeptiskt mot sånt, eftersom det var ganska vanligt med fakebilder (av spöken etc) redan på den tiden. Men... man kan ju aldrig veta säkert :-)
Ha en fin ♥-dag!

Ahlberg sa...

Hm väldigt mystisk bild.
Är inte St Teresa typ ett skydds helgon eller något sånt ?

LINDA sa...

Vad mystiskt! Det var säkert hon som skyddade honom då, men vem vet.

Thai Nguyen sa...

Oj herrejävlar vilket foto, unreal! :O

Tack för animetipset föresten, ska kika på den då jag verkligen behöver en dos fantasy. Draman håller på att ta livet av mig ;_;