2009-02-19

Cash-Landrum incidenten. Ett strålande ufo?

Den 29 december 1980 runt 9 på kvällen var Betty Cash, Vickie Landrum och Vickies barnbarn på väg hem till Dayton, Texas i Bettys bil.
Då såg det ett mystiskt ljussken. De trodde att det var ett flygplan och tänkte inte så mycket på det.
Men efter några minuter blev ljuset starkare och luften kändes varm. De såg ett stort diamantformat objekt som svävade i luften precis ovanför trädtopparna.

(Ovan är inte ett riktigt foto utan ett montage över hur det förmodligen såg ut.)

Vickie ville vända men vägen var för smal. Dessutom trodde Betty inte det var något farligt utan en gudomlig uppenbarelse.
De kom närmare och såg runt 23 helikoptrar som flög runt objektet.
Hettan blev värre. Vickie och Betty gick ut ur bilen för att se bättre. Vikie gick snabbt in igen för att inte lämna sitt barnbarn men Betty stod kvar ute. Efter en stund försvann helikoptrarna och det mystiska objektet. Hettan som det utstrålat var så stark att när Betty rörde vid bilen instrumentbräda bildade hon ett handavtryck som senare användes som bevis för händelsen.

(Formen på ufot)

Alla tre blev väldigt sjuka efter händelsen. Speciellt Betty som varit utanför bilen längst. Efter undersökning fastslogs att de varit utsatta för stark strålning.
Vickie kontaktade amerikanska myndigheter och tjänstemän i försök att få skadestånd men ingen visste något om vad de kan ha sett eller varifrån de 23 helikoptrar skulle kommit eller vem som skickat dem.
Historier gick senare om att några dagar efter händelsen så skulle vägen ha grävts upp och lagts om. För att kontrollera det så har det tagits prover av vägen på olika ställen. Det verkar som att ytan har omlagts där Vickie och Betty såg det misstänkta ufot. Men det finns inte officiella papper på att det skulle ha gjorts.
Ett cover-up, kanske?

Vad tror ni det var dom såg?
Ett ufo?
Ett hemligt militärplan?

13 kommentarer:

Lenhult sa...

Sådana historier finns det gott om, jag säger varken bu eller bä. Om det nu skulle vara så sant så skulle de säkert försöka mörklägga den som alltid. Någon militär farkost kan det också röra sig om,fast vi får nog aldrig veta.

Just ja, ett litet tips också, såg på aftonbladets tv om det krashade vindkraftverket, det var tyvärr inget ufo :(

och tack för att du förgyller min blogg med dina varma kommentarer.
Din blogg är alltid lika intressant och spännande att läsa.

Anonym sa...

LOVE YOUR BLOGG!!!!

tessalisa sa...

Du har blivit utmanad, kolla i min blogg!

Helios sa...

fasen vad myndigheterna sitter och smusslar på hemligheter med ufon mm.
tänk om man fick veta allt de visste!

antingen höll de på med ngt test..men troligtvis var det ngt ufo, myndigheterna blev ju så himla förtegna efteråt!

=)

MissMagicGirl sa...

Hej anonym!
TACK så hemskt mycket! Nu blir jag glad!
^__^

mimmi sa...

sv: Ja!:)
Ha en bra dag.(=

Artlover sa...

Hej Miss magic girl! Ja, det händer mycket konstigt här i världen. Det kan ju vara militären själva som skapade Ufot, för att vilseleda och tro på något annat.
Tack för att du besöker min sida. Jag blir glad för att du lämnar kommentarer på den. Jag har därför skapat en länk till dig från min blogg.
Hadet bra med dig. Själv ska jag krya på mig.

LINDA sa...

Vad konstigt att det var helikoptrar runt... Då verkar det mer vara någon militärövning kanske, men då är det ju märkligt det där med strålningen...

Malla sa...

Jag tycker fotot ser ut att vara en bild på en militärhelikopter..är det bara jag eller?

Anni sa...

Ett ufo tror jag inte det är, men det är svårt att gissa vad. Militärplan tror jag inte heller på.

Rozie sa...

Svårt att säga vad det kan vara. Om det skulle vara UFO´n så "mörkas" det säkerligen. Likaså om det är någon slags "militär manöver". Ljusfenomenet är dock väldigt mystiskt...
Mycket som resten av världen är ovetande om sker i hemlighet.

Ha det gott! // Rozie

SysterLilli sa...

Det där med helikoptrarna får mig att undra. Kanske var det någon hemlig del av militären som var ute på något uppdrag? Kanske var de i kontakt med ett UFO?
Självklart måste sådant mörkas.

Eva sa...

Jag tror på UFOs. Har själv sett ett sådant, 1977 och 1978. Men jag tycker det är olustigt med aliens. Vill inte ha någon kontakt med dem! Tror militären vet mer än vad vi får veta.