2009-01-30

Vattenvarelser. Vad döljer sig under ytan?

Havet är fyllt av överraskningar. Människor har genom alla tider funderat över vad som döljer sig nere i djupen.
Sjöodjur och andra väsen...
Enligt forskare så har man fortfarande anledning till det.

Marinbiologer (forskare av djur och organismer i havet) säger att det ännu finns massor av oupptäckta arter. 
Ganska nyligen så hittade forskare en ny sorts manet som är 3,5 meter lång vid nya Zelands kust. De upptäckte också en sjöstjärna som är en meter bred.
Tidigare i år så hittades för första gången en enorm bläckfisk som är över fyra meter lång.

Vattenväsen är symboler för vattnets livgivande kraft. De gestaltar ens undermedvetna och ens personlighets djupa skikt.

Så än finns det mycket i världen som vi inte känner till. Förmodligen ännu mer än vi tror… Men det är ju det som gör livet så intressant och spännande, eller hur?

Vad tror ni döljer sig nere i djupen?

10 kommentarer:

Vida sa...

Jag tror att det visst kan finnas stora varelser kvar, framförallt i haven för de är så stora och till vissa delar outforskade...

Alltid lika kul att läsa dina inlägg.

Kramar från Liv

Miranda sa...

Det är spännande! Loch ness odjuret tycker jag är jättespännande att leta fakta & grejer om! ^^ Tror du att den finns? :)

Evelina sa...

Va härligt med en blogg om övernaturliga grejer!! Du hamnar direkt i min länklista:) Och va kul att du också skriver en bok! Går du en kurs eller kör du på på egen hand?

Jennifer på Fashioncut sa...

Jag tror på rätt mycket faktiskt :) Men sådana där läskiga saker vill jag inte ska finnas där nere... ÄR typ rädd för stora öppna vatten i alla fall :(

Solli sa...

jag tror på det med! o d e därför jag är så rädd att simma i djupt vatten!

kram!

Sess sa...

Tack så jätte mycket! Kul att du gillade bilderna! =D
Ja visst är det skitsvårt att fånga dom på bild! Nästan omöjligt. Men som du säger, med mycket fritid och lite tålamod så lyckas man nån enstaka gång då och då hi hi
Bättre lycka nästa gång får jag önska dej då =P förr eller senare får du nog en humla på bild!

Spännande det här med varelser i havet vi inte vet om än, finns säkert många! Det är ju i princip omöjligt att utforska varje meter av alla hav och även om vi skulle göra det så kan ju speciellt stora djur förflytta sej snabbt.
Ska ju till mycket tur att befinna sej på samma plats!

Hoppas du haft en fin helg!
Många kramar

Ahlberg sa...

Sv: Tackar (:

Rozie sa...

Ja, det är spännande att veta att det finns oupptäckta varelser här på jorden. Fantasin tar fart och når svindlande höjder. Jag gillar din blogg, och kommer att besöka den mer i fortsättningen!
Önskar dig en trevlig vecka!/Rozie

Lenhult sa...

Jorden består ju utav två tredjedelar vatten, så det finns nog säkert många mystiska saker nere i djupen

Tinkis sa...

Till skilnad från vad jag annars brukar tro så tror jag att det är fullt möjligt att det är en massa skumma varelser i vattned med tanke på att det mesta är outforskat.