2009-01-08

Luft som symbol.

Nu kommer det avslutande inlägget om elementen. I dag handlar det om luft.
Elementet luft står för frihet, oändlighet, drömmar, kommunikation, psyke, hälsa och tankarnas värld.
Luft är ju inte i sig synlig men representeras ofta av fjädrar, vindspel, rökelse, fjärilar, fåglar etc.

Luft i tolkas i drömmar som medvetandets rörelse.
Storm står för känsloutbrott.
Om man drömmer om ett tornado står det för känslor vi känner oss maktlösa inför.

Det alkemistiska tecknet för luft är:

Har ni drömt om luft någon gång?

Känner ni kanske någon uppblåst person?

Så det var elementen! Nästa gång så kommer jag berätta om något mycket spännande. Nämligen mitt eget möte med bigfoot! Det ni!

14 kommentarer:

Vida sa...

Hmm.. ja nog har jag nångång drömt om stormar och oväder. Så himla intressant att få veta mer.

Ha en härlig fredag och en skön helg.

Vida

Elin sa...

Jag gillar den också!

Jodå, stormar har nog härjat i mina drömmar några gånger. Och uppblåsta personer, det finns det minsann.

Ojojoj, bigfoot. Det var något! :)

Lotta sa...

Hello tjejen!! Fan, vad du är duktig på att ta reda på massa. Det är såå intressant att läsa vad du skriver. Du borde absolut bli författare för du kan ju trollbinda en direkt!! Hoppas du får en trevlig helg. kram till min vän

Anita sa...

de händer titt som tätt att jag drömmer om oväder, stormar...

DumleMaria sa...

Dust hälsar och tackar för gratulationen.
DumleMaria

Soffiloffan sa...

haha jaså? skräck som är så bra, det och barnfilmer ! ^^ lite märklig kombo kanske, haha.,
oh, möte med bigfoot alltså ;D hoppas det kommer upp snart ! är så spännande att läsa din blogg :) dessutom har du fått en utmärkelse i min blogg för att jag gillar din så mycket :D

Jennifer på Fashioncut sa...

Tänk det är väl tur vi har luften :)
SV: Japp nu är stygnen borta och det gick hur lätt som helst :)

LINDA LOTTAR UT EN SEX AND THE CITY-BOX sa...

Om du vill ha ditt foto på en dollarsedel kan du gå in och göra det på www.photofunia.com. Det är riktigt roligt!

Marica sa...

Hej.
Jag har bytt namn och bloggadress. Checka gärna in den nya och du får gärna byta länkadressen. Kram

Marica sa...

Vart ju fel adress. haha här är den rätta. http://ventesimo.blogg.se

Fridas Favoriter sa...

Angående luft så drömmer man ju ibland att man kan flyga, en så härlig känsla! Tyvärr var det längesen jag mindes en sådan dröm...

Sv: Ja, det var perfekt med en lugn biokväll, och filmen var riktigt bra - se den :) Ha en trevlig helg tjejen, kram!

Marica sa...

Jag kände att jag behövde förändras. Kände inte någon conection med chaela längre och ville börja om på en ny kula. Därav bytet.

Micka sa...

spännande blogg (:

Soffiloffan sa...

okej, jag håller tummarna för att den kommer ut till hösten! :D. vad bra att du blev så glad ^^ tycker fler folk borde få veta din blogg :D

Hoppas du får en trevlig lördagskväll :)