2009-01-15

Kärleksdrycker och förtrollningar. ♥

Genom alla tider har folk använt sig av kärleksdrycker och formler för att dra till sig andra.

Det finns hundratals olika formler för att dra till sig kärleken.
Ibland används en talisman eller liknande i kombination med en formel för att dra till sig en älskare.
Afrodisiakum är ett medel som är döpt efter den grekiska kärleksgudinnan Afrodite eftersom det sägs frambringa kärlek.
Några ingredienser som brukar användas i det är: Ingefära, noshörningshorn, pepparrot, ostron och pulveriserat renhorn.

Kärleksdryck är en symbol för kärlekens nyckfullhet och hur den kan drabba vem som helst.

Själv tycker jag att det är läskigt med kärleksdrycker. Man vill ju att någon verkligen blir kär i en och inte förtrollad att bli det.


Vad säger ni?

20 kommentarer:

Vida sa...

Nej! Jag tror inte på kärleksdrycker men jag tror på tankens kraft... om det skulle fungera enbart som dryck så skulle det vara världens mest säljande (och mest skrämmande) produkt..)

Ha en härlig dag!

Kramar från Liv

SHORTY sa...

*sv; ja visst är det hemskt, Tack tack söta du =) kram.*

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Svar:
Tack så mycket.

DumleMaria sa...

Tack för kommentarerna i min blogg!
Maria

Emma sa...

Sv: Jo tack, det var helt underbart med promenaden. Helt perfekt väder och skönt att komma bort från studierna en stund. Hoppas allt är bra med dig.

Kinga sa...

ÅH tack så mkt!!!!! vad glad jag blir!
jag har inte mkt inspiration, menjag försöker göra det lilla jag kan!

:)

kram på dej magic!!
//Kinga

lilalili sa...

Visst har jag någon gång önskat mig en kärleksdryck - men med facit i handen är jag väldigt tacksam över att jag inte haft tillgång till någon ;)
Kramis

eM sa...

*Svar:* Tack så mycket!

Frida sa...

Nej men vad fan en sådan dryck skulle jag haft ibland :) Killar fattar ju inte alltid att just jag är prinsessan de länge letat efter :P Tack för lyck önskningen, tror nog tetan gick bra. Hoppas iaf :)

SysterLilli sa...

Var får man tag i noshörningshorn? Finns det att beställa på nätet? ;)
Eller räcker det med några glas vin? Har hört att man blir så snygg och trevlig av det. Hihi!

Nej förlåt! Jag håller självklart med dig helt och hållet. Jag vill bli älskad för den jag är utan några kärleksdrycker.

Kul att du gillar min nya blogg. :)

Chimairan sa...

jag diggar inte kärleksdrycker, jag föredrar att lita på min naturliga charm, om jag nu har nån ;)

Helios sa...

håller med dig! en person ska förälska sig i en..inte bli vilseledd utav kärleksdrycker!

läste i Metro att forskare har kommit på en drog som kan få par att bli nykära i varandra..tycker inte om när man leker för mkt med vetenskapen..saker och ting kommer gå väldigt snett tillslut.

Helios sa...

Kan inte du lägga upp en bild på tavlan du målade, när Marc Chagall inspirerade dig :)

natti :D:D

LINDA rensar ut skor sa...

Ja, det låter ju som att man ska droga någon att göra som man vill ;) Man kan kanske själv äta någonting som gör att man doftar starkare och då drar till sig den man vill ska bli kär... Är det du på bilden?

Sophia Petite sa...

SV: tack, ja visst är den fin och rosa :) hoppas allt är bra med dig, o att nya året börjat bra! :)

Miranda sa...

Wow! :o :)

Svar: Hihi, tack. :) Jag behöll dom iallafall, det får funka med ett plåster eller tjocka sockar under! ;*

Elin sa...

du med!

jag håller med dig. Kärlek ska vara på riktigt!

Diana sa...

Nu är jag tillbaks efter bloggpausen! Äntligen - har saknat bloggen! Tror jag blivit lite bloggberoende, haha! Är allt bra, har jag missat mycket under min paus? =) Nu ska jag ha myskväll med Lets Dance, älsklingen och massa tidningar! =)Vad ska du hitta på ikväll? STOR KRAM!!

My New Style sa...

jaaa tänk att få ha en liten lurvig valp i knät att gosa med :)
och njae kärleksdrycker vore bara läskigt, tänk om man blev utsatt för det själv av nån psykopat :S

Lenhult sa...

Det vore intressant om det verkligen fanns eller kunde framställas en kärleksdryck...men ni kvinnor borde ju veta att det finns bara ett sätt...Vägen till mannens hjärta går via magen