2009-01-17

Att förstå vad en alien pratar om…

Det är ju förmodligen inte som på film där alla utomjordingar av en lycklig slump pratar engelska.
Med största säkerhet har de sitt eget språk och därför kan det ju bli lite svårt att konversera med dom om de skulle besöka oss.
Som tur är har den brittiska vetenskapsmannen John Elliott utvecklat ett program som kanske skulle kunna hjälpa oss att förstå ett utomjordiskt språk.
Programmet skulle jämföra uppbyggnaden av det utomjordiska språket med 60 jordiska språk. Om man mottog ett meddelande från en annan planet så skulle man kunna avgöra om det liknade nåt av våra språk eller var en blandning av flera.
Även om vi inte skulle kunna förstå vad orden betyder så skulle programmet kunna bryta ned språket i substantiv och verb. Vilket ju i alla fall är ett steg på väg!

Så utomjordingar, om ni läser detta, kontakta oss gärna! Vi är redo!

Vad tror ni om detta?

Vad skulle ni prata med en utomjording om?

10 kommentarer:

Yokaze sa...

"Vad tycker du/ni om att människor tror att ni ser ut som ballonger?"

Ahlberg sa...

Haha hans maskin påminner mig bara om en film jag såg för ett tagsen. Där en vetenskaps man hade skapat en maskin som översatte allt utomjordingarna sa så det blev typ krig...

Nina sa...

Jag skulle nog fråga mycket om stället de kom från.

SysterLilli sa...

Svårt det där med språk. Bara kroppsspråket har ju olika betydelse i olika delar av världen... För att inte tala om olika kulturer. Men det är spännande! Och kommer de så får de sjutton i mig ta seden dit de kommit! ;)
Oj, tänk om de redan är här fast vi inte förstått det...

"lisa" sa...

Jag har hört att de ser ut som oss, de går till och med runt bland oss och observerar oss. De vet det mesta om oss. Men ibland så försvinner folk och kommer kanske tillbaka 2år senare, då har de alltså varit försöksdjur åt aliens. Ganska coolt. Jag vill testa, men inte vara borta så länge.


Som sagt det finns flera sorts aliens.

/ Kallar mig för "lisa" men heter egentligen någonting annat.

ps. din blogg är bra, läser den varje dag. Den är även intressant!

MissMagicGirl sa...

Hej Lisa!
Jag tror nog också att de finns ibland oss. Jag tror de har gjort de länge. I bland tänker jag att myndigheterna vet om det och döljer det för oss men det är nog ändå troligare att ingen utom aliens vet om att det.

Det finns ju många vittnesmål från folk som berättar om hur de kidnappats av aliens. Spännande! Måste skriva något inlägg om det snart!

Vi har säker varit besökta av många utomjordliga varelser. Tillexempel så tror jag att det var aliens som byggde pyramiderna.

Tack så mycket för att du gillar min blogg! Gör mig glad att höra! ^__^

Helios sa...

vad spännande! hoppas vi får vara med om att aliens (fredliga aliens) kontaktar oss..innan man dör liksom. skulle va fantastiskt att få vara med om!

=)

"lisa" sa...

På tal om allt och inget. Brukar ofta vandra i skogen ensam och känner mig hela tiden iakttagen. Oftast är den en känsla av att något onaturligt står och lurar.

MissMagicGirl sa...

Hej igen Lisa!
Du har nog en speciell gåva att känna av andar och liknande! Kanske känner du av en skyddsängel!
Spännande!

Sam Zodiac sa...

Samtalsämnet skulle nog bli Livets mening ur hans/hennes/deras perspektiv samt en utfrågning om deras hemmiljö. :)

Jag tycker också att du har en höjdarblogg, så jag har lagt till dig i min blogroll och dessutom länkat till dig, som du säkert märkt vid det här laget, haha...!