2008-12-11

Tillverka din egen trollstav!

Nu kan magin börja! Nu kan du göra din egen trollstav redan idag!
Okej, nu ska jag komma till saken och sluta låta som ett reklaminslag.

Alltså, som alla säkert vet så är en trollstav en pinne eller käpp som trollkarlar och häxor ofta envisas med att bära runt på.
Det är ett redskap man trollar med. Magikern säger några mystiska ord och rör trollstaven på ett visst sätt och de mest otroliga saker händer.

Ja, ja allt det där vet ni redan.
Om ni vill ha en egen trollstav att trolla med så ska ni enligt The Great Book of Saint Cyprian (en gammal magi bok) gå till väga som följande.

Detta behöver du:
1. En nyligen avskuren videgren. (cirka tre meter lång)
2. Sandpapper, grovt och fint.
3. Lim
4. Band (röd, orange, gul, grön, blå, indigo och violett alltså regnbågens färger.)
5. En medelstor kvarts kristall.
6. Koppartråd.

Sen gör du trollstaven såhär:
1. När månen är i nedan ska du hugga av en videgren. Den ska finnas på din egendom eller så ska du ha rätt att ta den. Om du snor den så är hela projektet dömt att misslyckas!
2. Skär av barken från den i tunna strimlor. Sen sandpapprar du den med det grova sandpappret. Sen låter du den torka och vila .
3. Sandpappra med fint sandpapper tills den är len och fin.
4. Samla ihop dina band och kvartskristallen och koppartråden.
5. Limma banden runt staven i vilket mönster du vill.
6. Fäst kvartskristallen på toppen av staven med hjälp av koppartråden.

Ja, sen har du din trollstav.
Men använd den bara till god magi!

16 kommentarer:

Alisa sa...

aa:)

idag är jag ledig,,är du de?:P

Alisa sa...

oh jag har alltid velat lära mig photoshopa:) fan va kul du msåte ha de hehe

Alisa sa...

du råkar inte veta vad den kostar?

Christina sa...

Kanske skulle jag göra en sådan och trolla fram lite snö och julkänsla.....
Ha det gott
Kram

Lenhult sa...

Rolig läsning, men om den inte funkar, kan man reklamera den?

Någon som vet om det funkar?

Emma sa...

Sv: En tradition är det allt. I år var det 63:e gången som det gick av stapeln. Det är en helt fantasitisk helg, där det är massvis med människor som arbetar ideelt för att få det att gå ihop. Världens jul-mys stämning så man blir alldeles varm inombords =D

Vida sa...

Vilket härligt julklappstips. Det kanske är det man ska pyssla med i stearinljusen sken...

Varm kram från Liv

Lotta Potta sa...

Vad spännande det låter, tänk om det verkligen funkar... Vad kul man skulle kunna ha!!! Du är så go som skriver så härliga saker.... Var bor du? man skulle på något sätt göra så vi fick varandrars mail så man kunde skriva mer... Om jag skriver ett inlägg och skriver att jag måste godkänna kommentarerna innan de kommer ut kan jag ju ta väck din mail om du harnågon? Kram kram

Fridas favoriter sa...

En sån hade nog varit bra att ha ibland ;)

Ser verkligen fram emot en filmkväll nu. Köpte senaste Harry Potterfilmen också, så mycket mer trollstav än så blir det nog inte för min del :) Kram

Alisa sa...

Godmorgon:)

Lotta sa...

Kom och hämta en utmärkelse hos mig
Kram

SysterLilli sa...

Ja, vad kul! En egen trollstav det vore något det. Magi kan man aldrig få för lite av, tänk vad man skulle kunna fixa och greja med den. :)

Ha en trevlig helg!

Nina sa...

Detta ska jag testa nästa gång jag är på min egen mark. Där kan jag pyssla hur jag vill och ta vad jag vill. Just för att det är min egen mark och mina egna hus. Mitt sommarland.

Du har en spännande sida här.

Solli sa...

vad coolt! en sådan skulle jag vilja göra!

jeanna sa...

svar: ja han är min favorit i shrek med :) så jäkla söt är den katten ;)

vad coolt jag vill ha en egen trollstav :)

Dragonstar sa...

Hej. tänkte bar säga att det där med trollstav bar är ett sätt av flera att göra det på. Har alldrig hört om det. Vanligaste är att ma ntar vilke ngren som hälst som känns rätt men att den absolut inte ska brystas eller på nått annat sätt kapas av ett träd utan du ska hitta den på marken. Bara lite tillägg. Underbara bilder!