2008-12-06

Drake fångad på mobilkamera!

Några elever på Jilin universitetet (I Jilin i Kina) överraskades av en underlig drakliknande figur på himlen när de kom ut från biblioteket.
En elev vid namn Li tog upp sin mobil och tog ett foto.
”När jag såg det flygande objektet, tog jag fort upp min mobil och fångade det på bild” säger Li.
Li var inte den enda som såg draken. Några vid namn Li Bing och Zhao såg den också. Li Bing berättar: ”Jag hörde en tjej ropa: ´titta! En drake flyger bland molnen` jag tittade upp och såg ett rött drakformat objekt. Efter bara någon minut så flög det iväg.”
Här är Lis mobil med bilden:


Här är en närbild:

Det liknar ju utan tvekan en drake.
Fast vissa påstår att det snarare är ett ufo.
Och någon (tråkmånsar) säger att det är en sol reflektion.

Vad tror ni?

14 kommentarer:

Thai Nguyen sa...

Solreflektioner ser inte ut sådär iaf. Definitivt en drake! :D

ilhana sa...

usch vad äckligt,
eller jag menar typ "shit :O" aah...

men jag har sett liknande grejer med. typ, jag tror den finns där ute någonstans. när en man var påväg till mosket för att be såg han ögon på himlen, alltså riktiga ögon typ och han hade fått ner det som ett videoklipp i mobilen. helt stört :O usch

Helios sa...

Vilken fin bild! häftigt om det vore en drake!

men den ser så brinnande och varm ut..kanske är ett UFO, fattat eld när den kommit för nära jordytan?

coolt oavsett vad! =)=)

jag hoppas iaf att det är en drake =)

Maria sa...

Tack för dina fina kommentarer i min blogg! Klart att det är en drake! Jag älskar drakar, har en tatuerad på armen. Ha det bra! Maria

SysterLilli sa...

Men detta är ju solklart en drake! :) Ufo? Solreflektion? Nänä! Drake är det ju. Blir mer spännande så. :)

Ha det finfint!

Alisa sa...

aa:) love it

SHORTY sa...

sv; Jo det är sant, men de klarar nog inte flytten =(

åh,tack vad snällt sagt =) det är kul att veta vem som läser min blogg, tack för att du gillar det jag skriver :) kram

Lenhult sa...

Jo det liknar en drake och det vore det häftigt om det skulle va en. Men jag får vara en tråkmåns och säga att det helt klart är en solreflektion.

Sådana här bilder kan få om man riktar kameran mot solen (t.ex solupp/nedgångsbilder), det blir helt enkelt för starkt ljus som har reflekterat i någon form.

Finns det ingen annan elev som har tagit bättre bilder? mobiler ger ju inte ju inte så bra bilder, man kanske skulle fått bättre bild på saken med ett rejält tele-objektiv

diana sa...

Tack för gullig kommentar! =)Läs gärna mitt nya inlägg! Vet du någon blogg som du tycker ska bli bästa mamma blogg så nominera den på min blogg! Både bästa mamma blogg och en av dem som nominerat/röster vinner pris! =) Trevlig måndag! Kram

Lotta sa...

jag vete-sjutton vad det där är, men spännande ser det ju ut
ha en skön måndagkväll

sofie sa...

shit va ballt ! :O

Mickan sa...

Vad häftigt om det vore en drake. Men jag är tråkig och säger att det är en solreflektion i molnet. :P Hade man varit där hade man säkert fått en annan uppfattning, men jag tycker inte det ser ut som en drake. Vart är huvudet och svansen? Eld ser jag. :P

Chimairan sa...

Jättefin drake...helt klart en drake :D

Anonym sa...

Jag tycker inte att det liknar en drake jag tycker att det liknar en Fenix...