2008-11-01

Var det en tomte?

Halloween hinner knappt dra förbi innan tomtar poppar upp här på bloggen.
Det är knappt jag hinner med… ”_”

För några veckor sen så filmade några ungdomar i södra Amerika någonting som liknar en tomte.
Fast ingen jultomte som gav dem presenter utan en folkskygg tomte som snabbt sprang över vägen och försvann.
En av vittnena berättar om händelsen:

"Vi pratade om vår senaste fiskeresa. Klockan var ett på morgonen. Jag började filma lite med min mobiltelefon medan de andra pratade och skojade. Plötsligt hörde vi något - ett konstigt ljud som om någon kastade sten. Vi tittade åt sidan och såg att gräset var i rörelse. Till att börja med trodde vi att det var en hund men när vi såg denna tomteliknande figur dyka upp blev vi verkligen rädda... Det här är inget skämt. Vi är fortfarande rädda att gå ut - precis som alla andra i grannskapet nu ... En av mina vänner var så rädd efter att ha sett den där saken att vi var tvungna att ta honom till sjukhuset.”

Händelsen bortförklaras med att det var ett djur eller en människa de såg.
Eller som vanligt att det hela är en bluff…

Ja, ni får själva döma efter bilden.

5 kommentarer:

Helios sa...

hahah fan va äckligt, ja tänkte ha med den filmen i min blogg..telepati ;)

ja men fyfan vad ruggig den videon är. såg den på aftonbladet förut..hur varelsen hoppar i sidled

usch..undrar vad det är för ngt, om det är en bluff? :S

Christina sa...

Kusligt.....
Fin MM sida du har.
Ha det gott
Kram

lotta sa...

Tänk vad fräckt om tomten fanns trots allt... Så kul det hade varit!! kram kram

CC sa...

Kanske en dvärg som klätt ut sig? Nej, vad tråkig jag var nu ;)

svar: ja jobbigt med datorer ibland :( här försvinner inget än så länge men struligt. Kanske får bli en ny till jul...

Sara sa...

Gå int på Youtube och sök på real gnome.
Brrr...
Ryser när jag ser den, den är fakiskt läskig :S