2008-11-18

Fouk-monstret.

Jag har ju skrivit om både Yeti och Bigfoot.
I dag skriver jag om en till mystisk varelse.

Fouk-monstret blev känt under 1970-talet när den sades ha attackerat en familj och boskap.
Monstret ska vara runt 2,5 meter och väga runt 150 kilo. Precis som bigfoot liknar den en enorm apa.

Visst ser det ut som en apa på håll?
Här är en rätt suddig närbild som inte direkt ger någon bra uppfattning men i alla fall:

1971 omskrevs monstret för första gången då den hade överfallit Bobby och Elizabeth Ford på natten. De trodde först att det var en björn. De sköt mot varelsen en del gånger men det tycktes inte påverka den. (Precis som med bigfoot) Båda två klarade sig.
Bara en kort tid efteråt så sågs varelsen igen av D. Woods ochWilma. De beskrev det som ett apliknande djur.
1991 så sa några att de sett monstret vid en bro.
Många fler rapporter har kommit och fotspår har hittats.

Jag tror att om bigfoot är en riktig varelse så tror jag att Fouk-monstret är en bigfoot. De har ju utan tvekan en hel del likheter.

6 kommentarer:

Helios sa...

längtar till den dag då bigfoot varelsen hittas.(om den nu existerar är frågan) hoppas de inte skadar den bara..

Cissi sa...

ja, visst är hon ;)?

Mli Nyh sa...

Det tror jag också :D
Bigfoot hmm, undrar va folk fått de ifrån måste ju finnas någon sanning i de kanske!?...

IZZAH SVARAR sa...

ja du jag vet inte om mina nya leggins såg så snygga ut på bilden men dom e skit snygga irl :D hehhee :D

åh du maten den va riktigt riktigt riktigt god :D

Jeanna sa...

bigfoot har jag hört talas som men inte dne här varelsen...coolt :)

Thai Nguyen sa...

Ingen har väl lyckats med att fotografera, än mindre se Bigfoot/Fouk-monstret på nära håll? Det odjuret måste verkligen vara skicklig om ingen hittils lyckats hitta den. Men om man skulle ta och söka igenom dessa områden med värmekamerorna så slår jag vad om att vår lilla mystiska monster åker dit ganska snabbt. Teknologin ftw, höhö! :D