2008-11-16

Finns fortfarande Dinosaurier?

Va? Det är klart de inte gör! De dog ju ut för 65 miljoner år sedan!
Är det så säkert det då?

Många har sett dinosaurier ända in i våra dagar. (Ja, på riktigt! Inte film och museum!)
En vid namn Zeiker Tamoshkin berättar om hur han har sett en Brontosaurus när han flög över Kongo i Afrika.
Oidentifierade färska fotspår har hittats i Sydamerika som skulle kunna vara från dinosaurier. Fast de kan ju vara från någon Bigfoot också…. ;-)

1935 så sa ett vittne sig ha sett en babydinosaurie i Colorado.

När man tänker på det, det finns ju legender om drakar i alla kulturer. Kan det vara så att de härstammar från kvarlevande dinosaurier?

Kan myter som Loch Ness monstret komma från kvarlevande varelser som vi inte vet om?

En teori är att dinosaurierna faktiskt är utdöda. (Ni har säkert hört den..^_^)
Men hur förklarar man då dessa syner?
Kan det vara spöken efter dinosaurier som folk har sett?

En förklaring är att det är eftersyner. (Haunting)
Det finns en teori om att energi av händelser och varelser kan vara inpräntade i tiden. Ibland kan denna energi synas som bilder. Dessa bilder skulle inte ha någon personlighet utan bara vara som ett tidens minne som plötsligt skulle råka bli synligt.
Vilket skulle förklara spöken och dinosaurier…

Vad tror ni?
Finns det dinosaurier där ute?

10 kommentarer:

Lenhult sa...

De är ju rätt så stora...så om de fanns kvar borde ju fler ha sett dom, man missar väl inte ett stor fyrbent kreatur på ca 10-20 meters höjd.

Men kanske gör finns några kvar, historien om dinosaurien i afrika har man hört förut och Loch ness-odjuret vad nu det kan vara, är välkänt.

Nej de dog nog ut, med tanke på att det var en rätt stor meteorit som utplånade dem.

CC sa...

Det finns ju fortfarande ställen på vår jord som är ganska outforskade så vem vet?? Fast jag tror nog att de dog ut, det var evolutionens gång..
Den sista bilden var väldigt vacker tycker jag :D

Jessica sa...

Dinosaurier är väldigt häftiga. Jag kommer ihåg när jag var liten, var helt fascinerad av dem. ^.^
Jag hoppas lite att de finns faktiskt, för jag tycker de är så coola. Om de fanns skulle jag inte vara sen med att besöka en, dock på avstånd!

Häftiga bilder. :)

Linda sa...

Vilken jättemysig blogg och intressant inlägg. Jag vet inte vad jag ska tro just nu faktiskt... Men det förvånar mig inte om någon dinosarie har födds nånstans idag. ;)

DumleMaria sa...

Tack för din hälsning i min blogg!
Vilken trevlig sida du har, ska ta mig tid att läsa den ordentligt.
DumleMaria

Rebecca sa...

Sa: Tack så mycket =D Jag tycker den blev jättefin =)

Vida sa...

Wow! Vilken fantastiskt fin blogg du har med fina bilder och läsvärda inlägg. Symbolik och mytologi fascinerar även mig så jag kommer att komma tillbaka och läsa hos dig.

Att vara en del av en bokcirkel kan jag bara rekommendera för alla som gillar att läsa.. det breddar ju läsandet och ger det nya dimensioner. Hur kul som helst.

Ha en magisk dag!

Kramar

SysterLilli sa...

Spännande inlägg! :)
Men dinosaurier är ju ganska stora, många av dem i alla fall. Min teori är att ögat spelar folk ett spratt ibland, speciellt i mörker.

Anni sa...

Det är en svår fråga men jag tror allafall att de inte finns.
Har sett på tv att man har upptäckt spår människoliknande apor och t o m bilder på dem men man har inte hittat dem.

Helios sa...

ÄÄLSKAR Dinosaurier! :D:D

jag tror det är som du skrev..dinosauriespöken..väldigt starka energier som lever kvar från svunna tider..

men tänk ändå att få se en livs levande dinosaurie!!