2008-10-19

Tibet drakarna.

En myt som ännu är olöst är ”The Tibet dragons”.
Den 22 juni 2004 så togs följande bild från ett flygplan av en amatör fotograf.
Längst ner i vänstra hörnet så kan man tydligt se två slingrande drakliknande objekt.
Bilden började spridas på nätet och fler och fler som sett den har undrat om det verkligen är två riktiga drakar som svävar runt bland molnen.
Jag tycker nog att det är mycket likt drakar. Man ser ju nästan fjäll och sånt också.
En populär teori är att gamla magiska civilisationer finns kvar på mindre befolkade ställen på jorden. Där det tillexempel skulle finnas drakar.

Vad tror ni om bilden:



Här är en närbild på drakarna:

15 kommentarer:

lotta potta sa...

hej hej hoppas du har haft en trevlig helg... Jag vet inte om jag frågade innan men jag har lånat några av dina underbara bilder. hoppas det är okej... svårt att säga om bilderna om drakarna är drakar....
kram kram Lotta

Lenhult sa...

Svårt att säga om det är drakar eller inte, men visst vore det häftigt om de fanns. Hoppas du har sett filmen "drakarnas värld", tror jag den heter.

Thai sa...

Om det inte är en drake så är det åtminstone en jättelik djur besläktat med draken... eller nått. Men att bilderna skulle kunna vara fejkade går heller inte att utesluta. :)

Pernilla sa...

Tack! =)
Cool blogg!

missalisa sa...

adressen är :
http://keky.devote.se/

:)

Marie sa...

Hej.
Ja morgonhumöret är inte alls roligt. Men ja förstår inte för detta har inte hänt på hur länge som helst.. kändes som om man gick i 7an igen haha..

mimmi sa...

Jo jag med!:D

Jeanna sa...

nej vad häftigt! hoppas det är drakar eller liknande drakbesläktade djur, skulle vara häftigt :D

Miss Petite sa...

häftigt. im a believer :)

Linda sa...

God Natt

Carolin sa...

Jag hoppas att det är drakar! Hade inte det varit jättehäftigt!?!
Hoppas du får en jättebra dag!
Kram

Fröken Svår sa...

Hjälp vad häftigt!! Undrar om det är det eller itne, ser ju skrämmande likt ut :)

Det gick bra på läkarbesöket idag föresten, dock får jag dras med en lunginflammation :P Blir att äta pencelin då alltså!
Kram :)

pippi sa...

Tack för dina rader inne hos mig

Magalös sa...

Intressanta bilder. Har sett något program på TV om drakar. Tror att dom levde i gränstrakterna mellan Europa och Ryssland/Asien. Det borde finnas saker som vi inte vet allt om ännu...

CC sa...

Det kan ju vara fejk i photoshop... Men det ser gulligt ut o jag gillar drakar så varför inte? Vi vet ju inte allt om alla varelser som lever på vår jord. Det finns en film jag älskar som jag tyvärr glömt namnet på, men Sean Connery har drakens röst. Den är underbar...o sorglig.