2008-10-12

Onödigt vetande..

Hallå allihop!

Det händer ju ibland att man undrar över en massa underliga saker.
Fast man vet att det är onödigt så går man runt och tänker: Hur många meter rulltrappa finns det i Stockholm?
Nej, okej ingen har undrat över det.
Fast nu gör ni kanske det ;-)
Hur som helst så har jag en massa svar idag:

1. Vad det gäller rulltrappan så finns det 345 rulltrappor och 9 åkbanor. Vilka tillsammans sträcker sig 1 mil! Det ni!
2. En tub med kolasås räcker 48 meter. Om man gör en kola sträng på 3 mm i diametern. Bra att veta va? Nu slipper ni slösa bort en kolatub. Om ni inte vill kontrollera detta det vill säga..
3. En normalstor julgran (cirka två meter) har runt 540000 barr!
4. I en standard bassäng går det cirka 430000 liter vatten.
5. det finns 336 fördjupningar på en golfboll.

Detta är ju bara onödigt fakta men oh så kul att veta :-)
Nu när jag vet detta så slipper jag ju själv räkna barren på min gran ;-)

Det som inspirerade mig till detta inlägg var att jag läste ”Våga Fråga” med frågor och svar från RIXFM´s MorronZoo. Bra boktips!

Jag vet att detta inlägg inte var så mystiskt och övernaturligt som det brukar vara här på bloggen. Men det kommer!
Jag tänkte ha spökvecka här på bloggen innan Halloween.
Då blir det spänning!

Halloween är på väg...

Många kramar!

/Magic.

5 kommentarer:

Miss Petite sa...

hehe, sköna fakta

tack detsamma, hoppas du får en trevlig kväll. kram

Dancing Queen sa...

Fast 1 mil lät ändå rätt kort.. =O

lotta sa...

Tack för alla de sköna faktan.... Ska tänka på det när julgranen kommer... hihhihii Ha en underbar dag min vän kram kram

Jeanna sa...

vilken fin bild :)

Lotta sa...

Låter spännande med spökvecka.
I´ll be back ;)