2008-10-23

Fotspår från snömanen hittat.

Vad ska man tro?
Fotspår har hittats i bergen i västra Nepal som tros tillhöra snömanen/yeti.
Den mytomspunna människoliknande apan som sägs bo uppe i bergen.

Det fotades av medlemmar av Yeti Project Japan. Yoshiteru Takahashi som var ledare för expeditionen säger att fotspåren definitivt inte kommer från något djur vi känner till.
Han säger att teamet kommer att åka tillbaka snart och de kommer inte ge sig för än de fångar yeti på film. (Bra. Go Yoshiteru!)

Jag hoppas verkligen att de lyckas. Jag tror också att snömanen finns och hoppas att vi kan lära oss mer om dom. Hur de lever där uppe i bergen och sånt.

Ni kan läsa mitt inlägg om snömanen på:
http://missmagicgirl.blogspot.com/2008/09/yeti-eller-den-mystiske-snmanen.html

5 kommentarer:

lottapotta sa...

Spännande om snömannen man vet så lite om det fenomenet... Finns---finns inte.... Hoppas du får en underbar helg min vän kram kram lotta

Linda sa...

Facsinerande...!

Thai Nguyen sa...

Jag såg "snömannen en" gång i vintermörkret, men det visade sig vara en kompis i nallekostym. Förövrigt kan jag föreställa mig att snömannen ser ut som min f.d. tandläkare, om den skulle existera dvs. haha! xD

Lotta sa...

Tittar in för att säga godmorgon
och väntar med spänning på spökveckan :)
Kram

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Stämpelbodens DT var här å spanade!
Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...
http://stampelbodens.blogg.se/
Kram Mariante