2008-09-20

Allmänt fluff.

Det är så skönt att det är helg!
Har varit en så bra vecka men jag känner mig rätt slut nu.
Jag sitter och samlar inspiration för att fortsätta skriva på min bok.
Jag håller på att skriva ett svårt parti just nu när mycket sorgligt händer. Jag lever mig in i alla karaktärer när jag skriver och liksom ”är” dom. Därför blir jag väldigt nere nu när jag är inne i denhär delen av historien.
Just nu sitter jag och lyssnar på musik, eh, Blackmore´s Night.
För sakens skull vill jag säga att jag lyssnar på mycket annan musik också även fast det inte verkar så. Men dom är mina favoriter. Åh, deras låtar är oh så underbara!
Vad brukar ni göra för inspiration?
Hoppas alla har en bra helg!

Jag vet att det var länge sen jag hade citat + onödigt vetande, men, ja, nu är det tillbaka:

Citatet: "I have no idea what just happened, but I'll gladly take credit for it."
James i Pokémon. (Åh, älska James!)

Onödigt vetande: Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar, har du producerat tillräckligt med ljudenergi för att värma upp en kopp kaffe. (Hmm, undrar om det verkligen skulle löna sig i längden...)

12 kommentarer:

:) sa...

Gör det :) Jag vart så glad när jag hittade den där sidan, alltid kul med kläder ju. Hihi. Hur är det med dig då?

:) sa...

Jaså då får du se till att ta det riktigt lugnt idag och imorgon då så att du bli pigg till veckan :) Jag gör inte så mycket, håller p åatt småfixar inför min morfars födelsedagsfest imorgon, tårta mumsmums! :)

Mli sa...

Ja visst är dom, ja bara älskar dom men fick ju leta som bara den för att hitta skorna med hihi :)

mimmi sa...

Tack:)

Marica sa...

Humm... Det beror lite på vilken typ av insperation. Är det till designer så brukar jag titta på andras designer, olika tips, bilder osv. När det gäller boken så brukar jag titta på film, dagdrömma osv. När det gäller något annat så är internet till väldigt stor hjälp. =)

Maria sa...

Tack för kommentarerna. Trevlig blogg du har. :)

Sanna sa...

Vad spännande med en bok! Vad handlar den om? :)
Haha orka skriva i över åtta år, jag tror jag skulle nöja mig med att koka kaffe på vanligt vis! :P
Hoppas du får en skön kväll!

Sanna sa...

Gud vad häftigt! När jag var liten gjorde jag och en kompis en bok om några bläckfiskar. haha. Vi ritade bilder och skrev texter. Önskar jag hade kvar den. :)
Lycka till med den, den låter jättespännande!

Mickan sa...

Spännande med en egen bok. För några år sedan började jag på en eller två. Skrev väl uppemot 30 sidor, sen la jag ner det. Slängde allt. Haha. :P
Hoppas du får inspiration. Gå ut i naturen. :)

Tack så mycket! :)

Jaa, visst är de fina vovvar. :)

CC sa...

svar: det är ju bara en hobby som sagt, men modellat i ett par år..

Just nu önskar jag att jag visste var jag skulle få inspiration ifrån haha. Har för mkt att göra så får tvinga mig

Jess sa...

Svar: Tack.

För att få inspiration brukar jag sitta vid havet. Om det finns någon i närheten dvs.

Anne sa...

Du verkar redan ha hittat din stil i dina bilder. Skönt!