2008-08-25

Sanningen om min roman...

Hej allesammans!

Jag vill tacka alla som skriver kommentarer till mig!
Jag blir så glad för alla jag får! Det inspirerar mig att fortsätta blogga.

Jag tänkte berätta lite om romanen jag så mystiskt nämner i min presentation.
Jag har gått och småfunderat på den i säkert två år.
Men jag har kommit igång att börja skriva den först nu.
När jag gått ut nian så var jag väldigt skoltrött så vi bestämde att jag skulle ta ett friår och gå olika kurser i stället. Nu ska jag om några veckor börja en modedesign kurs tre heldagar i veckan.
Okej, tillbaka till min bok. (Som kommande författare tycker man ju att jag borde kunna hålla mig till ämnet utan att prata om annat).
Det är ett fantasyäventyr. Den handlar om en tjej som är lärling hos en alkemist.
Hon dras in i sökandet efter en gammal alkemiformel. Som kan förändra världen om den upptäcks… Spänning!
Jag har läst så mycket om alkemi nu att jag praktiskt taget kan göra guld av bly snart. He, he. Ja, än är det mycket kvar på boken men jag hoppas att den ska vara klar innan året är slut. Har redan en uppföljare i bakhuvudet…

Ja, det var lite om det.
Ha det bra allihop!

Det är inte jag och min roman ovanför, men det har alla redan fattat...

7 kommentarer:

Petra sa...

Oh, så spännande det låter. Hoppas du lyckas knåpa ihop det bra

Susanna sa...

Önskar dig all lycka & välgång i ditt skrivande!

Mickan sa...

Oj, vad spännande med en roman! :) Lycka till med skrivandet.

CC sa...

svar: vad kul att du gillar naglar! Du kan köpa oljan på t.ex Åhlens City, annars de flesta nagelsalonger..

Kul med romanen! Jag skriver också på en bok, eller rättare sagt jag kom av mig o den ligger på tillfällig is..

Fröken Svår sa...

Jag tycker att din framtida bok låter som att den kan bli riktigt bra! Jag tycker fantasy är väldigt intressant, dock lyckas jag nog inte att bemästra den genren själv, jag har alltid skrivit mer verklighetstroget och har nog inte den fantasin heller att skapa fantasy.
Jag kan verkligen tänka mig att läsa din bok sedan när den kommer ut. :)Den låter unik och väldigt spännande.
Har du bestämt något bokförlag ännu? Jag önskar dig all lycka och välgång med ditt skrivande och du verkar ha rejält med koll på läget gällande alkemi och rejält med reserach innan är alltid bra! =)
Och du. Fortsätt att blogga. Du skriver så otroligt bra. En liten talangfull tjej är du. =)

Föresten inspirerade du mig just till att blogga om min egen bok, ska knåpa ihop ett inlägg om den någon dag. :)

Ha det underbart! Och Tack för att du tycker om min blogg! Så roligt att höra att den är uppskattad :).
*Kram*

Ida sa...

Oj det låter verkligen verkligen spännande! Hur går det med skrivandet? =)

Jenny sa...

Skriva bok är kul men tidsödande :P
Låter som en bra intrig, se till att den inte blir för lik "Magikerns saga" av Maggie Furey (8 delar), som också just handlar om en ung kvinnlig magiker som blir lärling... :D Skrev på en liknande berättelse när jag var yngre men slutade skriva för ett par år sedan när jag blev sjuk, har inte ork att skriva lika länge som inspirationen stannar. :P Kram !