2008-08-01

Hagel och strömavbrott stör promenad och avbryter tv-tittande…

Igår var det riktigt dramatisk här i Lappland. När jag vaknade på morgonen så var det åska. Senare blev det strömavbrott.
Det hände precis när jag höll på att kolla på ”Toppmodell”! Ghaaaaaa! Men det var ett tillbakablicksavsnitt så det var inte så farligt som det kunde ha varigt. Phu.
Senare när vi skulle gå ut så var det åska igen. Men himlen var ljus så vi tänkte att det var lugnt att gå ut.
Men då slog vädret om. Sådär som det gör i Pokémon. På en sekund. Det började ösregna. Vi sökte skydd i vår grannes hammock. Regnet blev värre och värre tills det förvandlades till hagel.
Vi pratar inte lite hagel heller, åh nej, det var stora som sockerbitar.
Jag överdriver inte. Vår granne kom och frågade om vi ville komma in till henne men jag ville sitta kvar. Det var bara så… häftigt!
Regnet på bilden här under är patetisk jämfört med vårt oväder. Men den passar mitt humör idag.


Citatet: I never make stupid mistakes. Only very, very clever ones.
John Peel

Onödigt vetande: Nu har forskarna upptäckt varför hungriga magar kurrar. Så kallade cajalceller, som normalt ombesörjer tarmarnas rörelser, drar ihop sig även om tarmarna är tomma, och det får magen att kurra.

1 kommentar:

Petra sa...

ah, då fick man svar på det då. undrar när de ska lösa det där med hickandet ;)