2008-08-12

Blackmore's Night, världens bästa band!

Åhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har blivit helt kär i ett band som heter Blackmore's Night!!!!!!!!!!!!!!!
Dom är bara så underbara och deras musik är bara så bäst!
De spelar renässansinspirerad folkrock/folkmusik.
Gruppen är ledd av gitarristen Ritchie Blackmore (före detta medlem i Deep Purple och Rainbow) och sångerskan Candice Night.
Hon sjunger och skriver och han spelar elgitarr och akustisk gitarr.
Dom var i Sverige 3 junie och då hade jag inte upptäckt dom så jag missade det. Stor sorg :(
Här är Candice och Ritchie:


Mina favorit låtar av dom är, typ alla men om jag ska säga några så:

Shadow of the Moon

Locked within the crystal ball

Storm

Ghost of a Rose

Loreley

I Guess It Doesn’t Matter Anymore

No Second Chance

Här är adressen till deras hemsida:
http://www.blackmoresnight.com/

Missa dom inte! De äger allt!

Inga kommentarer: