2008-07-09

Var på Zita och såg film...

Har varit på Zita två gånger den senaste veckan.


Först såg jag "Singing in the rain". Jag har sett den förut men nu såg jag den med helt nya ögon. Jag har aldrig förut tänkt på hur elaka huvudpersonerna är! Allvarligt, dom är jätte taskiga mot den där tjejen med skrikig röst! Lina hette hon nog. Går bakom hennes rygg och gör allt för att skämma ut henne så att den där andra tjejen ska kunna ta hennes plats. Jag tycker inte att Lina gör något som är så värst elakt. När de på slutet har dragit upp ridån så alla ser att hon inte sjunger själv och man hoppas att få se Lina göra en cool revanch så slutar filmen! Så irriterande. Jag är säker på att hon hämnas på de andra dock, bara det att de klipptes bort eller något.


Sen såg jag "Chicago". Den är jätte bra! Jag har skivan med soundtracket. Jag älskar den skivan. Den låten som heter Cell Block Tango gör mig av någon anledning alltid på gott humör.

Jag tänkte att onödiga vetande och citat skulle vara ett återkommande tema för denna blogg så här är de första:

Citatet: "Yesterday is gone, tomorrow is not here yet. I have just one day, today! And I can choose how I shall be! And I choose to be happy!" Groucho Marx.

Onödigt vetande: När en människa har levt i tio år så har hjärtat slagit nästan 400 miljoner gånger.

Inga kommentarer: