2008-07-24

Min hjältemodiga sida kommer fram…

I går när jag var ute och gick så såg jag plötsligt en stor spindel på vägen. Min första impuls var att ta mig förbi den så fort som möjligt, men hur det var så hann jag titta tillräckligt länge på den för att hinna se att den låg och sprattlade under något den bar på. Jag kan inte riktigt avgöra om det var en bit av en växt eller vad det var. Nu när jag hade sett det kände jag att jag inte bara kunde lämna den. Så jag bröt av en hundloka och med stjälken så petade jag bort det där som låg på den så att spindeln blev fri. Sen skyndade jag mig därifrån. Utan att vänta på tack. Som en hjälte bör… Men jag känner mig stolt över mig själv. Jag håller nog på att övervinna min spindelrädsla.

Citatet: ”My theory is that if you look confident you can pull off anything - even if you have no clue what you're doing." Jessica Alba

Onödigt vetande: Elefanten är ingen sjusovare. Han nöjer sig med två timmars sömn per dygn.

Inga kommentarer: